Ανεπαρκής οι ενέργειες Google, Facebook και Τwitter κατά της παραπληροφόρησης

Ανεπαρκής οι ενέργειες Google, Facebook και Τwitter κατά της παραπληροφόρησης

Περισσότερες πληροφορίες για την πρόοδο που έχουν σημειώσει στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και των ψευδών ειδήσεων ενόψει των Ευρωεκλογών, ζητάει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από Google, Facebook και Τwitter, δημοσιεύοντας τις δεύτερες μηνιαίες εκθέσεις τους για την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας.

Ο Κώδικα Δεοντολογίας για τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες αποτελεί μέρος του σχεδίου δράσης κατά της παραπληροφόρησης που ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Ένωση τον περασμένο Δεκέμβριο, για την αντιμετώπιση των απειλών που προκύπτουν από την παραπληροφόρηση ενόψει των Ευρωεκλογών. Οι εν λόγω εταιρίες δεσμεύτηκαν τον περασμένο Οκτώβριο σε εθελοντική βάση, να διασφαλίσουν πλήρη διαφάνεια για τις πολιτικές διαφημίσεις, να καταργήσουν ψεύτικους λογαριασμούς και να επικεντρωθούν σε πιο αξιόπιστες πηγές ειδήσεων.

Τον Ιανουάριο του 2019 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε τις πρώτες εκθέσεις που υπέβαλαν οι υπογράφοντες του Κώδικα Δεοντολογίας κατά της παραπληροφόρησης και θα συνεχίσει να δημοσιεύει αντίστοιχες εκθέσεις μέχρι τις Ευρωεκλογές. "Πρέπει να δούμε μεγαλύτερη πρόοδο, όσον αφορά τις δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί από τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης. Οι πλατφόρμες δεν παρείχαν επαρκείς λεπτομέρειες, προκειμένου να αποδείξουν, ότι οι νέες πολιτικές και τα καινούργια εργαλεία αναπτύσσονται έγκαιρα και με επαρκείς πόρους σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ" υπογραμμίζουν σε κοινή δήλωσή τους ο αντιπρόεδρος για την ενιαία ψηφιακή αγορά Άντρους Άνσιπ, η επίτροπος για θέματα δικαιοσύνης, καταναλωτών και ισότητας των φύλων Βέρα Γιούροβα, ο επίτροπος για την Ένωση Ασφαλείας Τζούλιαν Κινγκ και η επίτροπος για την Ψηφιακή Οικονομία, Μαρίγια Γκάμπριελ.

Ειδικότερα, η Επιτροπή επισημαίνει, ότι το Facebook δεν παρείχε τα αποτελέσματα των ενεργειών που εφάρμοσε τον περασμένο μήνα, αναφορικά με τον έλεγχο των πολιτικών διαφημίσεων. Επιπλέον, τονίζει ότι η αναφορά του Facebook για τον Ιανουάριο παρέχει ενημέρωση για περιπτώσεις παρεμβολών από τρίτες χώρες στα κράτη-μέλη της ΕΕ, αλλά δεν αναφέρει τον αριθμό των πλαστών λογαριασμών που καταργήθηκαν λόγω κακόβουλων δραστηριοτήτων, που στοχεύουν ειδικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σε ό,τι αφορά την Google, σημειώνεται πως παρείχε στοιχεία σχετικά με τις ενέργειες που έγιναν τον Ιανουάριο, για να βελτιώσει τον έλεγχο των πολιτικών διαφημίσεων στην ΕΕ, χωρισμένες ανά κράτος-μέλος. Ωστόσο, τα στοιχεία δεν είναι αρκετά συγκεκριμένα και δεν διευκρινίζουν το βαθμό στον οποίο οι ενέργειες αυτές έγιναν για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης ή για άλλους λόγους (π.χ. παραπλανητική διαφήμιση).

Τέλος, όπως υπογραμμίζει η Επιτροπή, το Twitter δεν έδωσε στοιχεία σχετικά με τις δεσμεύσεις του να βελτιώσει τον έλεγχο των πολιτικών διαφημίσεων.

Πηγή

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σύστημα τεχνητής νοημοσύνης προβλέπει ποιες ταινίες θα πετύχουν

Σύστημα τεχνητής νοημοσύνης προβλέπει ποιες ταινίες...

Η αγωνία των ηθοποιών, του σκηνοθέτη και της εταιρείας...

Τι αποκαλύπτει για την προσωπικότητά σου η φωτογραφία του προφίλ σου στο facebook

Τι αποκαλύπτει για την προσωπικότητά σου η φωτογραφία...

Η φωτογραφία προφίλ που διαλέγουμε για το facebook είναι...

Ο επόμενος στόχος του Facebook που έχει να κάνει με το μυαλό μας

Ο επόμενος στόχος του Facebook που έχει να κάνει με το...

Από καιρό τώρα το Facebook έχει πάψει να αρκείται στο να...

Νέο ΣΟΚ από Facebook: Καταγράφουν σε κείμενο τα ηχητικά μας μηνύματα

Νέο ΣΟΚ από Facebook: Καταγράφουν σε κείμενο τα ηχητικά μας...

Μετά το πρόσφατο πρόστιμο των 5 δις ευρώ για παραβίαση...

Γιατί δεν πρέπει να κοιμάστε με το κινητό στο χέρι

Γιατί δεν πρέπει να κοιμάστε με το κινητό στο χέρι

Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να ξεσπάσει πυρκαγιά αν...

To instagram έχει όριο στον αριθμό των ατόμων που ακολουθείτε

To instagram έχει όριο στον αριθμό των ατόμων που...

Το Instagram είναι ένα από τα αγαπημένα social media και δεν...

Πώς το σύστημα εντοπισμού στα κινητά μπορεί να σώσει ζωές

Πώς το σύστημα εντοπισμού στα κινητά μπορεί να σώσει...

Ο τραγικός θάνατος της Νάταλι Κρίστοφερ στην Ικαρία...

Τα μυστικά για ασφαλές online shopping - Τι να προσέχετε

Τα μυστικά για ασφαλές online shopping - Τι να προσέχετε

Tην ευκολία και την αμεσότητα των ηλεκτρονικών αγορών...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΑΡΘΡΩΝ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ # ΝΕΑ

Σχετικά άρθρα

Η αγωνία των ηθοποιών, του σκηνοθέτη και της εταιρείας παραγωγής για το αν η ταινία τους θα πάει καλά στα ταμεία, όταν κυκλοφορήσει, ίσως μειωθεί στο μέλλον, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη υπόσχεται να μειώσει...

Η φωτογραφία προφίλ που διαλέγουμε για το facebook είναι ενδεικτική του ποιοι είμαστε και τι μηνύματα θέλουμε να περάσουμε.Ερευνητές, όπως αναφέρει το plus.queen.gr, βασίστηκαν στο λεγόμενο «Big 5», το οποίο...

Από καιρό τώρα το Facebook έχει πάψει να αρκείται στο να γνωρίζει απλώς πού βρισκόμαστε, με ποιον είμαστε και τι κάνουμε.Δεν του φθάνει να αναγνωρίζει τις προσωπικές μας προτιμήσεις και τις δραστηριότητές μας....

Μετά το πρόσφατο πρόστιμο των 5 δις ευρώ για παραβίαση των προσωπικών δεδομένων, αλλά και την καταδίκη για την αναγνώριση προσώπων από την εφαρμογή, νέα… βόμβα έσκασε από το Facebook.Η αποκάλυψη ήρθε από το Bloomberg...