ΤΟΠΙΚΑ

Παύλος Παυλίδης,  πρόεδρος Αστικών Βέροιας, στον ΑΚΟΥ 99.6: Τους μήνες της καραντίνας είχαμε πτώση τζίρου 85%-90%

Παύλος Παυλίδης, πρόεδρος Αστικών Βέροιας, στον ΑΚΟΥ 99.6: Τους μήνες της καραντίνας είχαμε πτώση τζίρου 85%-90%

-«Ανάσα» τα μαθητικά δρομολόγια αλλά στην Ημαθία κολλάνε κάθε φορά στη γραφειοκρατία


Αισθητή μείωση των εσόδων τους σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, αλλά και όλες τις προηγούμενες, κατέγραψαν την φετινή χρονιά του κορωνοϊού, τα ΑΣΤΙΚΑ ΚΤΕΛ Βέροιας, από τον Μάρτιο του 2020 μέχρι και σήμερα, λόγω των πρωτοφανών επιπτώσεων της πανδημίας στην οικονομία όλων των χωρών, παγκοσμίως, κατά συνέπεια και των επιχειρήσεων της Ελλάδας.


Μιλώντας στην εκπομπή «Πρωινές σημειώσεις» του ΑΚΟΥ 99.6, ο πρόεδρος κ. Παύλος Παυλίδης έκανε λόγο για πτώση του τζίρου κατά 85%-90% κυρίως τους μήνες της καραντίνας, όπου τα δρομολόγια ήταν σχεδόν μηδενικά (μόνο δυο λεωφορεία, τα πρωϊνά), τα έξοδα έτρεχαν και το λειτουργικό κόστος ήταν δυσανάλογο με τα δεδομένα της πρωτοφανούς κατάστασης που βίωνε και βιώνει ο κόσμος.
Και σήμερα, όμως, με βάση το υγειονομικό πρωτόκολλο του 65% σε πληρότητα ανά αστικό λεωφορείο, αλλά και την προτροπή για αποφυγή συγχρωτισμού στα μαζικά μέσα συγκοινωνίας (κυρίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη), ο κόσμος που μετακινείται είναι εμφανώς μειωμένος, λέει ο κ. Παυλίδης, σημειώνοντας ωστόσο ότι στις δύο μεγαλύτερες πόλεις της χώρας, τα μέσα μεταφοράς χρηματοδοτούνται από το κράτος, ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα οι επιχειρήσεις συγκοινωνιών έχουν μεγάλο πρόβλημα, τέτοιο, που μπορεί να τις οδηγήσει ακόμα και στην πτώχευση.


«Να σας πω μόνο, ότι τον προηγούμενο μήνα είχαμε 30.000 ευρώ έσοδα και μόνο τα πετρέλαια κόστισαν 22.000 ευρώ. Πλέον, βάζουμε κι από την τσέπη μας για να συντηρούμε ότι δημιουργήσαμε μέχρι σήμερα», προσθέτει ο πρόεδρος επισημαίνοντας ότι από τη λειτουργία 22 λεωφορείων, πληρώνονται μισθοί, ασφάλειες και ασφαλιστικά και πολλά άλλα, που δεν αφήνουν κανένα περιθώριο αισιοδοξίας. «Αυτούς τους μήνες επιβιώνει η επιχείρηση από χρεωστούμενα του κράτους, για μεταφορές μαθητών από προηγούμενες χρονιές, τα οποία –υποτίθεται- ότι έπρεπε να είχαν οδηγηθεί προς άλλες κατευθύνσεις και να εξυπηρετούσαν άλλες υποχρεώσεις.


Ναι μεν, πηγή εσόδων τα μαθητικά δρομολόγια, αλλά…

«Αυτή τη στιγμή απευθυνόμαστε προς το κράτος, το οποίο με εντολή του, μας μείωσε κατά πολύ το ποσοστό πληρότητας και ζητάμε μεγαλύτερη στήριξη των Αστικών. Διότι μέχρι σήμερα, εκτός από τα μαθητικά δρομολόγια- κι αυτά με μισό εισιτήριο- δεν παίρνουμε ούτε ένα ευρώ κρατικής ενίσχυσης», προσθέτει 
Ακόμα και με το θέμα της μεταφοράς των μαθητών όμως, τα Αστικά  βρίσκονται στα δικαστήρια για να δικαιωθούν από τον προηγούμενο ακόμα διαγωνισμό.
Σύμφωνα με την απάντηση του κ. Παυλίδη, στην ερώτηση: πού κολλάει κάθε χρόνο το έργο των μαθητικών δρομολογίων, εξήγησε από την πλευρά του ότι αυτή η δυσκολία συμβαίνει κάθε φορά στην Ημαθία, ενώ πολλοί άλλοι νομοί, λύνουν εγκαίρως τα προβλήματά τους με τους διαγωνισμούς.
«Εδώ, επειδή θέλουν να είναι λεπτομερείς, αργούν να γίνουν οι διαγωνισμοί, η αργοπορία φέρνει αλυσιδωτά και επακόλουθα προβλήματα με τις  Επιτροπές έγκρισης και γενικώς  υπάρχει μια έντονη ιδιαιτερότητα στο Νομό μας σε σχέση με τη γραφειοκρατία και τις υπηρεσίες», τονίζει.

Με την παρούσα κατάσταση  και λειτουργία των Αστικών, η Επιχείρηση δεν μπορεί να προγραμματίσει ένα πλήρες πλάνο μετακινήσεων, αφού η σταθερότητα των δρομολογίων είναι… επαπειλούμενη καθημερινά, λόγω των εξελίξεων με τον covid19, ενώ έχει προχωρήσει και σε «διακοπή» εργαζομένων την οποία υποχρεώνει, όπως είπε ο πρόεδρος, η ανάγκη επιβίωσης της Επιχείρησης. «Αυτό ειδικά μας στενοχωρεί ιδιαίτερα, προσπαθούμε να διατηρηθούμε όλοι στη δουλειά, με… τα ψέματα!».

Τουριστικό Λεωφορείο



Ωστόσο, φέτος –και παρά τον κορωνοϊό- ολοκληρώνεται ένα πρόγραμμα το οποίο ξεκίνησε πριν δύο χρόνια, στο πλαίσιο του οποίου τα Αστικά, προμηθεύτηκαν ένα ολοκαίνουργιο μίνι-μπας, ένα μικρό τουριστικό λεωφορείο που θα ανήκει στο υπό οργάνωση Γραφείο Γενικού Τουρισμού των Αστικών ΚΤΕΛ, 19 θέσεων (συν 2 οδηγοί), για γκρουπ ή παρέες που θέλουν να μετακινηθούν σε τουριστικούς προορισμούς με τη μορφή εκδρομών.

Το μίνι-μπας έχει βγει στην κυκλοφορία, όμως αυτή η περίοδος δεν ενδείκνυται τουριστικά, «οπότε, καθόμαστε στα αυγά μας», τονίζει ο πρόεδρος.
Ο κ. Παυλίδης σχολίασε και δύο θέματα που αφορούν στο κυκλοφοριακό της πόλης από δύο πρόσφατες παρεμβάσεις-έργα του Δήμου.

Για τις θέσεις δικύκλων

«Οι θέσεις στάθμευσης δικύκλων έτσι όπως έγιναν, μ’ αυτές τις σιδεριές προκαλούν επιπλέον κυκλοφοριακά προβλήματα, στις κεντρικές οδούς, αφού με τον τρόπο που ξεπαρκάρουν τα δίκυκλα, βγαίνουν στη μέση του δρόμου και εμποδίζουν τη ροή της κυκλοφορίας, καθυστερώντας και τις μετακινήσεις των αστικών» είπε, ζητώντας από το Δήμο να επανεξετάσει τη λειτουργικότητα αυτών των θέσεων στάθμευσης.

Πέριξ της γέφυρας Κούσιου

Και κατέληξε με μία παρατήρηση σχετικά με τη γέφυρα Κούσιου:
«Όταν γίνεται επί 10 χρόνια μια γέφυρα και στο τέλος παρατηρούνται κυκλοφοριακά προβλήματα, τι να πούμε… Ένα λεωφορείο που έρχεται από την πλευρά του Προμηθέα και περνάει τη γέφυρα για να βγει στην Ανοίξεως, δεν χωράει, διότι έχει παρκαρισμένα Ι.Χ. και από τις δύο πλευρές του δρόμου. Έγινε η γέφυρα αλλά δεν εξετάστηκαν ούτε αντιμετωπίστηκαν τα προβλήματα που προκύπτουν με τη λειτουργία της. Και δεν είναι μόνο αυτό, υπάρχουν καθημερινά προβλήματα στην κυκλοφορία για τα οποία γκρινιάζουμε συνεχώς, αλλά δεν γίνεται τίποτα…» τόνισε ο κ. Παυλίδης θυμίζοντας την ύπαρξη  «μιας κυκλοφοριακής μελέτης» την οποία χαρακτήρισε ανεφάρμοστη.
Σοφία Γκαγκούση

Εφημερίδα Λαός
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Εφημερίδα Λαός - Τοπική Εφημερίδα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα γραφεία και τον Ξενώνα του «Έρασμου» επισκέφθηκε ο Τάσος Μπαρτζώκας

Τα γραφεία και τον Ξενώνα του «Έρασμου» επισκέφθηκε ο...

Τα γραφεία του Συλλόγου Κοινωνικής Παρέμβασης...

Το Ρόταρυ γιόρτασε στις 23 Φεβρουαρίου τα 116 χρόνια του

Το Ρόταρυ γιόρτασε στις 23 Φεβρουαρίου τα 116 χρόνια του

Από την Περιφέρεια Διεθνούς Ρόταρυ, γνωστοποιούνται...

Με εκπροσώπους των Κοινοτήτων Δήμου Νάουσας, συναντήθηκε η βουλευτής Φρόσω Καρασαρλίδου

Με εκπροσώπους των Κοινοτήτων Δήμου Νάουσας,...

Τη Δευτέρα η βουλευτής Ημαθίας Φρόσω Καρασαρλίδου...

Ομάδα Μηχανικών Βέροιας, καταγγέλλει πιθανή καταχώρηση ψευδών στοιχείων στο πρόγραμμα Εξοικονομώ –Αυτονομώ

Ομάδα Μηχανικών Βέροιας, καταγγέλλει πιθανή...

Καταγγελία από Ομάδα Μηχανικών Βέροιας, έγινε την...

Εθιμοτυπική επίσκεψη του νέου Αστυνομικού Διευθυντή Ημαθίας στον Δήμαρχο Βέροιας

Εθιμοτυπική επίσκεψη του νέου Αστυνομικού Διευθυντή...

Τον Δήμαρχο Βέροιας, Κωνσταντίνο Βοργιαζίδη,...

Για τη οδική ασφάλεια και τις θέσεις των Εκπαιδευτών Οδήγησης της Ημαθίας συζήτησε ο Λ. Τσαβδαρίδης με τον Υφ. Γιάννη Κεφαλογιάννη

Για τη οδική ασφάλεια και τις θέσεις των Εκπαιδευτών...

Τις προτάσεις αλλά και τις ενστάσεις του Σωματείου...

Παραδόθηκε και επίσημα χθες το αρχοντικό Σαράφογλου, για χρήση, στο Λύκειο των Ελληνίδων Βέροιας

Παραδόθηκε και επίσημα χθες το αρχοντικό Σαράφογλου,...

Παραδόθηκαν χθες τα κλειδιά του αρχοντικού...

Συνεδριάζει σήμερα Τετάρτη  24 Φεβρουαρίου το Δημοτικό Συμβούλιο Νάουσας

Συνεδριάζει σήμερα Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου το Δημοτικό...

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Νάουσας θα...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΑΡΘΡΩΝ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ # ΝΕΑ

Σχετικά άρθρα

Έφυγε από την ζωή σε ηλικία 49 ετών η φιλόλογος Σταυρούλα Αντ. Γιουρούκη. Με τον σύζυγό της Γιάννη, απέκτησαν  δύο παιδιά(ένα κορίτσι στο λύκειο και ένα αγόρι στο γυμνάσιο), ενώ ήταν άνθρωπος χαμηλών τόνων, που...

Στην τοποθέτησή του στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Βέροιας, ο εντεταλμένος σύμβουλος στην Δημοτική Αστυνομία Στάθης Κελεσίδης παρουσίασε τον αγώνα μιας οικογένειας στο Μακροχώρι να στηρίξει το...

Μία από τις εμβληματικές μορφές στην εστίαση του Σελίου, ο Γιάννης Καραφώλας έφυγε από την ζωή σήμερα το πρωί(Τετάρτη 24/2). Η ταβέρνα Καραφώλας επί δεκαετίες είναι σημείο αναφοράς στο χωριό, αφού  ο Γιάννης...

Κάθε πόλη χαίρεται να προβάλλει τους ένδοξους άνδρες που γεννήθηκαν ή έζησαν σ’ αυτήν.Και η Βέροια έχει να δείξει τους δικούς της άνδρες που δόξασαν και αυτήν και τον Ελληνισμό.Ανάμεσα σ’ αυτούς διακρίνεται...