Από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, οι μαθητές της Α' Λυκείου θα κληθούν να εντάξουν στο πρόγραμμά τους ένα νέο, δίωρο μάθημα: τα Οικονομικά. Η απόφαση, που αποτελεί υλοποίηση παλαιότερης εξαγγελίας του πρώην Υπουργού Παιδείας, Κυριάκου Πιερρακάκη, αποσκοπεί στην ενίσχυση του «χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού» των νέων.
Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, η εισαγωγή της Οικονομίας στο πρόγραμμα σπουδών έχει ως στόχο να προσφέρει στους μαθητές ένα βασικό πλαίσιο οικονομικών γνώσεων που σχετίζονται άμεσα με την καθημερινότητα. Έννοιες όπως ο προϋπολογισμός, η αποταμίευση, η φορολογία, η λειτουργία της αγοράς, ακόμα και οι κίνδυνοι των πιστωτικών καρτών, αναμένεται να διδαχθούν, εφοδιάζοντας τους αυριανούς πολίτες με εργαλεία για την κατανόηση του οικονομικού κόσμου. Οι μαθητές θα διδαχθούν επίσης τη διαφορά μεταξύ επιτοκίου και τόκου, καθώς και τους τύπους λογαριασμών ταμιευτηρίου.
Η κίνηση αυτή έρχεται μετά από σχετικές επισημάνσεις του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, το οποίο έχει τονίσει την ανάγκη για συστηματική ενσωμάτωση της οικονομικής εκπαίδευσης στην σχολική ύλη. Πηγές του Υπουργείου αναφέρουν ότι το μάθημα της Οικονομίας αποτελεί ένα πρώτο βήμα προς τη διαμόρφωση ενός σχολείου πιο συνδεδεμένου με τις σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς εργασίας. Το σχετικό σχολικό βιβλίο έχει ήδη ολοκληρωθεί και αναμένεται να διανεμηθεί στα Λύκεια πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Η πρωτοβουλία αυτή, ενώ χαιρετίζεται από ορισμένους ως απαραίτητη για την προετοιμασία των νέων στην πολυπλοκότητα της οικονομικής ζωής, εγείρει ταυτόχρονα ερωτήματα για την αποτελεσματικότητά της. Σε ένα ήδη φορτωμένο πρόγραμμα σπουδών, το δίωρο μάθημα καλείται να καλύψει ένα ευρύ φάσμα εννοιών, ενώ η πρακτική εφαρμογή των γνώσεων αυτών σε μια δύσκολη οικονομική πραγματικότητα μένει να φανεί. Παράλληλα, τίθεται το ζήτημα του κατά πόσο ένα θεωρητικό μάθημα μπορεί να προσφέρει πραγματικά εφόδια σε μαθητές που είναι ήδη εκτεθειμένοι στις προκλήσεις της οικονομικής καθημερινότητας μέσω των οικογενειών τους.