Υποχρεωτική απόσυρση
Το πλάνο προβλέπει υποχρεωτική απόσυρση σε οχήματα που:
• Παραμένουν ακινητοποιημένα για μεγάλο διάστημα,
• Δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ για περισσότερα από δύο χρόνια,
• Έχουν αποτύχει σε τεχνικό έλεγχο χωρίς να έχουν επισκευαστεί,
• Έχουν σοβαρές βλάβες, όπως σε κινητήρα ή κιβώτιο ταχυτήτων, με κόστος επισκευής μεγαλύτερο από την αξία του αυτοκινήτου.
Τα ΙΧ που εμπίπτουν σε αυτά τα κριτήρια θα χαρακτηρίζονται «μη επισκευάσιμα» και θα οδηγούνται στην υποχρεωτική ανακύκλωση.
Το χρονοδιάγραμμα απόσυρσης
Η πρόταση της ACEA (Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) φέρνει ένα αυστηρό αλλά σαφές χρονοδιάγραμμα για την υποχρεωτική απόσυρση με βάση τις προδιαγραφές Euro. Σύμφωνα με αυτό:
• Από το 2026 ξεκινά η απόσυρση των Euro 1 (1992-1996)
• Το 2030 ακολουθούν τα Euro 2 (1996-2000)
• Το 2034 τα Euro 3 (2000-2005)
• Το 2039 τα Euro 4 (2005-2010)
• Το 2043 τα Euro 5 (2010-2015)
• Το 2050 τα Euro 6 (2015 – σήμερα)
*Σε παρένθεση το έτος κατασκευής του οχήματος
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ… στις 14 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2025
Ελλάδα:• 1863: Με τη Συνθήκη του Λονδίνου, η Αγγλία...





