ΥΓΕΙΑ

Με έρευνά τους στην Αμερική, ο Βεροιώτης Αντ. Κουρτίδης και ο Θεσσαλονικιός Π. Αναστασιάδης ανοίγουν δρόμο για τη θεραπεία του καρκίνου!

Δύο Έλληνες επιστήμονες και οι Αμερικανοί συνεργάτες τους κατάφεραν να αλλάξουν τη δράση καρκινικών κυττάρων, «μεταστρέφοντάς» τη σε υγιή. Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για επιθετικά καρκινικά κύτταρα της ουροδόχου κύστεως και του μαστού.

Η έρευνα, που δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Nature Cell Biology, υπογράφεται από τον 40χρονο Βεροιώτη ερευνητή Αντώνη Κουρτίδη (δεξιά στη φωτο) (γιό της Ελένης και του αείμνηστου Σταύρου Κουρτίδη) και πραγματοποιήθηκε υπό την εποπτεία του διευθυντή της έδρας Καρκινικής Βιολογίας της Μάγιο στο Τζάκσονβιλ της Φλόριντα Πάνου Αναστασιάδη 51 ετών ο οποίος είναι από τη Θεσσαλονίκη.

Οι ερευνητές της ομάδας του κ. Κουρτίδη κατάφεραν στο εργαστήριο του κ. Αναστασιάδη να μετατρέψουν in vitro ανθρώπινα κύτταρα από επιθετικούς καρκίνους του μαστού, του πνεύμονα και της ουροδόχου κύστης σε κανονικά.

«Κατορθώσαμε να «φρενάρουμε» τα κύτταρα αυτά και να τα κάνουμε να λειτουργούν ως φυσιολογικά» δήλωσε ο επιβλέπων ερευνητής, καθηγητής Βιολογίας του Καρκίνου και διευθυντής του Εργαστηρίου Κυτταρικής Πρόσφυσης & Μεταστάσεως της κλινικής Δρ Παναγιώτης Ζ. Αναστασιάδης. «Οι πρώτες δοκιμές με μερικούς επιθετικούς τύπους καρκίνου είναι, όντως, πολύ ενθαρρυντικές. Αντιπροσωπεύουν μία απρόσμενη νέα βιολογία, που παρέχει τον κώδικα, το λογισμικό, για να απενεργοποιείται ο καρκίνος».

«Η μελέτη μας συνδύασε δύο ερευνητικά πεδία που έως τώρα θεωρούσαμε ότι δεν σχετίζονται (την προσκόλληση των κυττάρων και την βιολογία των microRNAs), για να επιλύσει ένα μακροχρόνιο πρόβλημα, που αφορά στον ρόλο των πρωτεϊνών προσκόλλησης στην κυτταρική συμπεριφορά. Και ανακαλύψαμε μία νέα στρατηγική για την αναχαίτηση του καρκίνου» δήλωσε ο Δρ Αντώνης Κουρτίδης, ερευνητής στο εργαστήριο του κ. Αναστασιάδη και επικεφαλής της νέας έρευνας.

Οι δύο Έλληνες επιστήμονες γνωρίστηκαν και άρχισαν να συνεργάζονται για πρώτη φορά , στη Φλόριντα. Η σύμπτωση είναι ότι με περίπου μια δεκαετία διαφορά και οι δυο έχουν πάρει το ίδιο πτυχίο, οπό το Τμήμα Βιολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ο Π. Αναστασιάδης μετέβη με υποτροφία στις ΗΠΑ το 1989, ελπίζοντας ότι σε πολύ λίγα χρόνια θα μπορέσει να επιστρέψει στην Ελλάδα.

Σήμερα κατέχει την έδρα του καθηγητή Καρκινικής Βιολογίας του Mayo, που αποτελεί το μεγαλύτερο κέντρο ιατρικών ερευνών στον κόσμο. Από την πλευρά του, ο Αντ. Κουρτίδης μετακόμισε γιο το διδακτορικό του στη Νέο Υόρκη το 2004, ελπίζοντας και αυτός ότι η παραμονή του  στις Η Π Α δεν θα είναι μακροχρόνια.

Έντεκα χρόνια μετά, ο 40χρονος Βεροιώτης κατάφερε με τη βοήθεια του θεσσαλονικιού συμπατριώτη του να ολοκληρώσει την έρευνα του στην επαναφορά των καρκινικών κυττάρων, εκπλήσσοντας τη διεθνή επιστημονική κοινότητα.

Η νέα μέθοδος έχει δοκιμαστεί σε ανθρώπινα κύτταρα στο εργαστήριο και οι επιστήμονες ελπίζουν ότι στο μέλλον θα μπορεί να χρησιμοποιείται στην κλινική πρακτική, για να «απενεργοποιεί» τον καρκίνο δίχως την ανάγκη ριζικών παρεμβάσεων.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι τα ευρήματά τους ισχύουν για τις περισσότερες μορφές καρκίνου, με εξαίρεση τους καρκίνους του εγκεφάλου και τις αιματολογικές κακοήθειες. Ωστόσο, όπως εξήγησαν, απαιτούνται πολλές, ακόμη, έρευνες, πριν αρχίσει να δοκιμάζεται η μέθοδος σε ανθρώπους. Επιπλέον τόνισαν ότι, ακόμη κι αν πετύχει η όλη προσπάθεια, είναι απίθανο να εξαλείψει την ανάγκη για χημειοθεραπεία.

«Μυστικά» για την βελτίωση της προσοχής και μνήμης  των παιδιών που μελετούν

«Μυστικά» για την βελτίωση της προσοχής και μνήμης ...

Το σχολείο άρχισε με κάποιες αγωνίες και έννοιες, και...

Τι τρώνε και τι θα έπρεπε να τρώνε τα παιδιά στο σχολείο!

Τι τρώνε και τι θα έπρεπε να τρώνε τα παιδιά στο...