Η παρέμβαση του Δημήτρη Μούρνου για το ΄κούμπωμα΄ στην Εγνατία: Ιδεωδέστερη λύση οικονομικά και λειτουργικά η Μέση

Η παρέμβαση του Δημήτρη Μούρνου για το ΄κούμπωμα΄ στην Εγνατία: Ιδεωδέστερη λύση οικονομικά και λειτουργικά η Μέση

Υπέρ του ‘κουμπώματος’ στη θέση Μέση τάχθηκε στην πρόσφατη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου στη συζήτηση για τον κάθετο άξονα ο σύμβουλος της ελάσσονος μειοψηφίας Δημήτρης Μούρνος, σχολιάζοντας ότι «οι δύο άλλες επιλογές, της Κουλούρας και της Βέροιας πάσχουν». Ο κ. Μούρνος τονίζει επίσης ότι στο συγκεκριμένο τμήμα δεν πρέπει να επαναληφθούν τα λάθη που έγιναν στο τμήμα ‘Πατρίδα-Νάουσα’.

 

Όλη η τοποθέτηση του κ. Μούρνου έχει ως εξής:

«Με συγκρατημένη, από την πλευρά μας, αισιοδοξία συζητάμε σήμερα στο το θέμα της προκήρυξης της μελέτης για το τμήμα του κάθετου άξονα Πατρίδα-Εγνατία. Καθώς η συζήτηση αυτή και η απόφαση έχει καθυστερήσει θεωρούμε ότι δεν προσφέρεται για πανηγυρισμούς και θριαμβολογίες. Επιπλέον η υλοποίηση ενός τέτοιου έργου απαιτεί χρόνο και χρήμα και μόνο στο πλαίσιο ενός εθνικού ή έστω περιφερειακού προγράμματος έργων θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί.

Η εμπειρία άλλωστε από τον σχεδιασμό και την κατασκευή του τμήματος Πατρίδα-Νάουσα είναι αρνητική. Παρόμοια λάθη δεν πρέπει να επαναληφθούν. Απαιτείται ένας προσεκτικός και ορθολογικός σχεδιασμός με γνώμονα την οικονομία και τη λειτουργικότητα.

Η αναφορά στην εισήγηση ότι το σημείο αφετηρίας, το περίφημο «κούμπωμα», θα είναι στο ύψος της Μέσης, είναι κατά την άποψή μας σωστή. Οι δυο άλλες επιλογές, της Κουλούρας και της Βέροιας πάσχουν.

Στην Κουλούρα ουσιαστικά δεν υπάρχει κόμβος, αλλά κάποιες μικρές προσβάσεις προς τον οικισμό. Απαιτείται δηλαδή η κατασκευή ενός νέου κόμβου. Με δεδομένη την κατάσταση που υπάρχει στην περιοχή, με τον οικισμό της Κουλούρας από τη μια μεριά και την αγορά Κουλούρας και διάφορες βιομηχανικές εγκαταστάσεις από την άλλη, η δημιουργία του εμφανίζεται τεχνικά αδύνατη. Το σημαντικότερο είναι ότι η λύση αυτή προσθέτει 7,5 ακόμη χιλιόμετρα δρόμου ανεβάζοντας κατακόρυφα το ύψος της κατασκευής του.

Ο κόμβος της Βέροιας, έτσι όπως είναι σήμερα δεν προσφέρεται για να αποτελέσει συγχρόνως και αφετηρία ενός νέου κλειστού αυτοκινητοδρόμου. Έπρεπε εξ αρχής να είχε προβλεφθεί κάτι τέτοιο. Επί πλέον έχει αναπτυχθεί ένα μέτωπο πυκνού αστικού ιστού στην πιθανή πορεία του δρόμου.

Έναντι αυτών των επιλογών ο κόμβος στο ύψος της Μέσης μοιάζει η ιδεωδέστερη λύση τόσο οικονομικά όσο και λειτουργικά.

Με τον κόμβο της νέας οδού στη διασταύρωσή της με την υπάρχουσα παλιά εθνική οδό, στο ύψος του Μακροχωρίου, η Βέροια αποκτά και δεύτερη είσοδο και έτσι διευκολύνεται σημαντικά η εσωτερική κυκλοφορία. Ακόμη ο κόμβος της Μέσης μπορεί να γίνει η αφετηρία οδού προς Βεργίνα, μέσω της γέφυρας του νέου φράγματος της ΔΕΗ.

Με την παρέμβαση αυτή προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε τις γενικές πολιτικές και οικονομικές αρχές ενός τέτοιου έργου με το σκεπτικό να υπηρετούνται οι πραγματικές ανάγκες και προτεραιότητες.Υπάρχουν αρκετά άλλα ζητήματα πολύ σοβαρά, η προσέγγιση των οποίων είναι υπόθεση των ειδικών μελετητών. Ας τους αφήσουμε απερίσπαστους να σχεδιάσουν και να προτείνουν.

 

Σε μας μένει ο ρόλος της αναπτυξιακής διάστασης του έργου. Θα χρειαστεί από όλους μας επίμονες και συντονισμένες προσπάθειες για την κατά το δυνατό ταχύτερη υλοποίηση του έργου, πράγμα που έχει πολύ μεγάλη σημασία για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής Ημαθίας-Πέλλας.»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ   ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

ΟΙ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

Γράφει ο Αναστάσιος ΒασιάδηςΜε την γενικότερη έκφραση...

 Σκάκι στην πράξη - Ιστορίες ανθρώπων  που το έκαναν τρόπο ζωής

Σκάκι στην πράξη - Ιστορίες ανθρώπων που το έκαναν...

Του Σάκη ΤριανταφυλλίδηΣτο προηγούμενο άρθρο...

Χρονογράφημα  Η πραγματική γνώση

Χρονογράφημα Η πραγματική γνώση

Του Φοίβου ΙωσήφΗ πραγματική γνώση πρέπει να έχει...

«Το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό»;

«Το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό»;

Η Ελευθερίτσα πήγαινε στη δευτέρα δημοτικού. Κάποια...

ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΗ Εδώ που το βίωμα έγινε μνήμη Εδώ που το τραύμα έγινε θαύμα

ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΗ Εδώ που το βίωμα έγινε μνήμη...

Γράφει η Ελένη Μουστιάκα ΜπατσαράΕίναι κάποιες...

ΜΙΚΡΗ  ΠΕΡΠΑΤΗΣΙΑ

ΜΙΚΡΗ ΠΕΡΠΑΤΗΣΙΑ

Πόσο μεγάλος ειν` ο κόσμοςπόσο μικρή η κάμαρή ...

21 Σεπτεμβρίου 1944: Όταν Έλληνες κομάντος απελευθέρωσαν την ιταλική πόλη του Ρίμινι

21 Σεπτεμβρίου 1944: Όταν Έλληνες κομάντος απελευθέρωσαν...

Του Χρήστου ΜπλατσιώτηΉταν Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου του...

Τὰ γραφικὰ μακεδονικὰ ἔθιμα(Α΄μέρος)          Δώδεκα γάμοι σὲ μιὰ μέρα ψηλὰ στὸ Σέλι τοῦ Βερμίου! Βλάχικος συναγερμὸς σἄν ἀπὸ προσκλητήριο Θεοῦ Τοῦ κ. Νίκου Σφενδόνη

Τὰ γραφικὰ μακεδονικὰ ἔθιμα(Α΄μέρος) Δώδεκα...

Επιμέλεια: Απόστολος Ιωσηφίδης[εισαγωγικό σημείωμα...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΑΡΘΡΩΝ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ # ΝΕΑ

Σχετικά άρθρα

Η είδηση της αιφνίδιας απώλειας του 66χρονου ηλεκτρολόγου Γιώργου Κουτσιώνη, το πρωί της Τετάρτης (29/5/2024), σκόρπισε θλίψη στην κοινωνία της Βέροιας.  Ο Γιώργος Κουτσιώνης υπήρξε άριστος επαγγελματίας και...

Θανατηφόρο τροχαίο σημειώθηκε σήμερα, πρωί Δευτέρας 1 Απριλίου, λίγο πριν τις 10.00, στην Πατρίδα Βέροιας, όταν  ΙΧ αυτοκίνητο που κινούνταν απο Βέροια προς Νάουσα , ξέφυγε απο τον έλεγχο, πέρασε στο αντίθετο...

Από τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος - Καθαριότητας και Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Βέροιας, ανακοινώνεται ότι επικαιροποιήθηκε από την ΕΜΥ, το έκτακτο δελτίο επιδείνωσης καιρού, το οποίο για την περιοχή μας,...

Ο χαρακτηριστικός ήχος και το προειδοποιητικό μήνυμα από το 112 ελήφθη πριν λίγο(απόγευμα Δευτέρας 04/9) από τους κατοίκους σε όλη την Ημαθία. Το «καμπανάκι» από την Πολιτική Προστασία χτύπησε λόγω της...