Θέμα ημερών είναι η ολοκλήρωση του τμήματος Πατρίδα-Μονόσπιτα, του κάθετου άξονα Βέροιας-Σκύδρας. Ένα έργο που σχεδιάστηκε πριν από περίπου 20 χρόνια, ξεκίνησε πριν από περίπου 10, κι ολοκληρώνεται αυτό το διάστημα (τον τελευταίο χρόνο με πραγματικά εξαιρετικές ταχύτητες). Αν ανατρέξουμε στα ρεπορτάζ των προηγούμενων χρό-νων, θα δούμε ότι οι καθυστερήσεις του έργου οφείλονταν αρχικά στις εντονότατες αντιδράσεις της χάραξης (πάνω ή κάτω από τις σιδηροδρομικές γραμμές). Στη συνέχεια στην προβληματική χρημα-τοδότηση, που ανάγκασε ακόμη και εργολάβους μεγαθήρια να αποχωρήσουν από το έργο!
Πολλά χαμένα χρόνια λοιπόν γι’ αυτά τα 6,5 μόλις χιλιόμετρα του κάθετου άξονα. Με ανυπολόγιστο το κόστος, σε χρήμα, φθορές οχημάτων, αλλά και σε ανθρώπινες ζωές, λόγω της χρήσης ενός επιβα-ρυμένου δρόμου, με πολλά προβλήματα. Χωρίς για όλα αυτά να έχει επιμεριστεί καμία ευθύνη.
Γνωρίζουμε όλοι πως αν το συγκεκριμένο τμήμα του έργου είχε τελειώσει στην ώρα του, θα υπήρχε στα σίγουρα μεγαλύτερη ταχύτητα κατασκευής και στα δύο άλλα τμήματά του, από Πατρίδα για Εγνατία και από Μονόσπιτα για Σκύδρα, ώστε να βγουν επιτέλους στην Εγνατία με ασφαλείς συνθήκες και πολύ πιο σύντομα οι περιοχές της βόρειας Ημαθίας και της Πέλλας. Σενάριο που φαντάζει μακρινό με τις σημερινές πολιτικές και οικονομικές συνθήκες. Και επιστημονικής φαντασίας αν στην πορεία του σχεδιασμού των δύο άλλων τμημάτων προκληθούν αντίστοιχα με το πρώτο προβλήματα.