ΥΓΕΙΑ

Σεκέρ-Παρέ  στο Πόρτο Λάγος

Σεκέρ-Παρέ στο Πόρτο Λάγος

Γράφει ο Κωνσταντίνος Μίζας

Επιμελητής Ανηλίκων Βέροιας                          

 

“Λίγες στιγμές μετά το βίωμα,η φαντασία αρχίζει να σωρεύει στη μνήμη μας τις δικές της αλλοιώσεις” Γ.Β. Δερτιλής.

Καθώς είχε απορροφηθεί από το βιβλίο που διάβαζε,δεν πρόσεξε ότι το τρένο ήταν σταματημένο σε κάποιο σταθμό. Κοίταξε από το παράθυρο έξω. Σε λίγο μπήκε στο βαγόνι ένας φαντάρος,ο οποίος αφού τακτοποίησε τις αποσκευές του, βυθίστηκε στον ύπνο. Ενα μικρό παιδί με κοντό μαλλί κόλλησε το πρόσωπό του στο παράθυρο. Τον κοιτούσε. Αυτός χαμήλωσε το βλέμμα. Για κάποιο λόγο αυτή η σκηνή του προξενούσε ντροπή. Αυτό το βλέμμα με την επίμονη αυθάδειά του ένιωθε σαν να κοιτάζει μέσα του. Σαν να παραβίαζε κάτι καλά φυλαγμένο.Πήρε το βιβλίο στα χέρια του. Εκανε πως διαβάζει. 

Ευτυχώς σε λίγο το τρένο ξεκίνησε. Προσπάθησε να διώξει τη σκηνή από το μυαλό του. Αγκάλιασε με το βλέμμα τα καπνοχώραφα που έφευγαν με ταχύτητα προς την αντίθετη κατεύθυνση.

Μετά από ώρα το τρένο έφθασε στον σταθμό της πόλης. Κατέβηκε. Πήρε το δρόμο προς το κέντρο. Επρεπε να ειδοποιήσει ότι έφθασε. Διέσχισε έναν έρημο  δρόμο με μονοκατοικίες. Εψαξε για τηλεφωνικό θάλαμο. Σε λίγο θα νύχτωνε. Σκέφθηκε ότι είναι η πρώτη φορά που ταξίδευε μόνος. Αισθάνθηκε ένα σφίξιμο.Αφού χάθηκε σε στενά δρομάκια που έμοιαζαν μεταξύ τους, φάνηκε ο σταθμός των  λεωφορείων. Παντού χαμηλά κτίρια,και στο βάθος ένα τζαμί. Από κάπου ακουγόταν ανατολίτικη μουσική. Οικογένειες μουσουλμάνων περίμεναν το λεωφορείο.

Ενώ περίμενε,κάθισε σε ένα καφενείο απέναντι από τον σταθμό. Παρήγγειλε στην τύχη σεκέρ παρέ. Μία μπάλα κύλησε προς το μέρος του. Ενα παιδί τον πλησίασε.Του την έδωσε. Εκείνο τον ρώτησε κάτι στη γλώσσα του. Κάτι ήθελε. Δεν κατάλαβε. Οι γονείς του κοιτούσαν. Ενιωθε το βλέμμα τους πάνω του. Προσπάθησε να κρύψει μία υποψία ανησυχίας. Το παιδί εξακολουθούσε να τον κοιτάζει. Ενιωσε άβολα. Ηταν κι ο ίδιος σε μία ηλικία που δεν μπορούσε να διαβάσει το βλέμμα του άλλου. Πέρασαν λίγα δευτερόλεπτα που του φάνηκαν ατελείωτα.Το παιδί απομακρύνθηκε. Δοκίμασε το γλυκό του. Τότε κατάλαβε.

Ακούστηκε  ένα κορνάρισμα. Το πράσινο Fiat 128 είχε παρκάρει απέναντι. Βγήκε ο συμμαθητής του με τον πατέρα του.Τακτοποίησαν τη βαλίτσα του.  Ξεκίνησαν. Ο πατέρας  ρώτησε πώς ήταν το ταξίδι του. Μετά έπεσε σιωπή.Δεν ένιωθε πολύ άνετα με τον πατέρα του συμμαθητή του. Δεν τον ήξερε καλά. Από το παράθυρο έβλεπε τα χωριά που συναντούσαν στη διαδρομή. Είχε ήδη σκοτεινιάσει. Φευγαλέα πέρασε από το μυαλό του η εικόνα του σπιτιού του.

Την άλλη μέρα ξύπνησε με καλή διάθεση. Βγήκε στην αυλή. Ενα σπίτι δίπλα στη θάλασσα.Το πρωινό ήταν έτοιμο. Ενα κοπάδι αγριόπαπιες πέρασε από πάνω τους. Η θάλασσα ήρεμη. Φόρεσαν τις μάσκες τους και βούτηξαν. Το μεσημέρι θα πήγαιναν στην πόλη για φαγητό.

Στο εστιατόριο  παρατηρούσε τις άψογες κινήσεις των χεριών τους,κι ένιωσε ξαφνικά την δική του αδεξιότητα. Ενα κύμα ντροπής τον κατέκλυσε. Πότε θα τελείωνε αυτό το γεύμα? Προσπάθησε να μην το δείχνει.Να φαίνεται ατάραχος, συμμετέχοντας στην κουβέντα. Πιθανόν να έγινε αντιληπτός. Πάντως δεν του το έδειξαν. 

Πέρασαν πολλά χρόνια από τότε. Με τον συμμαθητή του χαθήκανε. Την επόμενη μέρα έφυγε. Τακτοποίησε την βαλίτσα στο πορτ μπαγκάζ. Η μητέρα του φίλου. Πλησίασε να τον αποχαιρετήσει. Ομορφη. Τί απέμεινε? Μία εικόνα. Ενα χέρι(το δικό της) που διορθώνει τα μαλλιά του την ώρα που φεύγει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Μυστικά» για την βελτίωση της προσοχής και μνήμης  των παιδιών που μελετούν

«Μυστικά» για την βελτίωση της προσοχής και μνήμης ...

Το σχολείο άρχισε με κάποιες αγωνίες και έννοιες, και...

Τι τρώνε και τι θα έπρεπε να τρώνε τα παιδιά στο σχολείο!

Τι τρώνε και τι θα έπρεπε να τρώνε τα παιδιά στο...

Γράφει ο Τόπης ΑθανάσιοςΔιαιτολόγος - ΔιατροφολόγοςΗ...

Έκφραση της Ψυχής  ως σύμμαχος της Υγείας… -« Οι λέξεις βλάπτουν   σοβαρά την αυτοεκτίμηση….»

Έκφραση της Ψυχής ως σύμμαχος της Υγείας… -« Οι λέξεις...

Της Χρύσας Μπέκα, Ψυχολόγου – ψυχοθεραπεύτριας«Ένας...

Επίκαιρα ζητήματα έθεσαν οι γιατροί στον Επίτροπο Υγείας της  Ευρωπαϊκής Ένωσης - Καίριες παρεμβάσεις από τον Αναστάσιο Βασιάδη

Επίκαιρα ζητήματα έθεσαν οι γιατροί στον Επίτροπο...

Στα πλαίσια  της πρόσφατης συνεδριακής διοργάνωσης ...

Παρουσίαση της εκστρατείας “LET’S ΠΑΠ: Κάντο για σένα” για την πρόληψη   του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας

Παρουσίαση της εκστρατείας “LET’S ΠΑΠ: Κάντο για σένα”...

Από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στην 83η...

Έκφραση της Ψυχής  ως σύμμαχος της Υγείας… - «Ο τρόπος που ταξιδεύεις στη ζωή, φέρνει την ευτυχία ένα βήμα πιο κοντά…»
Έκφραση της Ψυχής  ως σύμμαχος της Υγείας… - «Κάθε φορά που επιλέγεις μια συμπεριφορά, επιλέγεις και τις συνέπειές της…»

Έκφραση της Ψυχής ως σύμμαχος της Υγείας… - «Κάθε φορά...

Της Χρύσας Μπέκα, Ψυχολόγου – ψυχοθεραπεύτριας«Ένας...

Έκφραση της Ψυχής  ως σύμμαχος της Υγείας… - «Ο δρόμος χωρίς εμπόδια   συνήθως δεν οδηγεί πουθενά… »

Έκφραση της Ψυχής ως σύμμαχος της Υγείας… - «Ο δρόμος...

Της Χρύσας Μπέκα, Ψυχολόγου – ψυχοθεραπεύτριας«Μια...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΑΡΘΡΩΝ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ # ΝΕΑ

Σχετικά άρθρα

Γράφει η Ευδοξία ΔαβόραΜουσικοπαιδαγωγός - μουσικοθεραπεύτρια Όταν ο τρόπος της ζωής και η καθημερινότητά μας, μας επιτάσσουν γρήγορους ρυθμούς, άμεσες αποφάσεις, και περιορισμένο χώρο και χρόνο για τον...

Το σχολείο άρχισε με κάποιες αγωνίες και έννοιες, και μεταξύ αυτών μπαίνει και το ερώτημα, τι κάνουμε όταν η μνήμη και η προσοχή του παιδιού μας δεν είναι από τις δυνατές….Ποια είναι τα κλειδιά για την...

Γράφει ο Τόπης ΑθανάσιοςΔιαιτολόγος - ΔιατροφολόγοςΗ σχολική τσάντα θα γεμίσει με καινούργια βιβλία, τετράδια και τόσα άλλα.... Μέσα σε αυτήν την τσάντα, αρκετοί γονείς θα βάλουν ένα ταπεράκι ή μια σακουλίτσα...

Της Χρύσας Μπέκα, Ψυχολόγου – ψυχοθεραπεύτριας«Ένας νεαρός μαθητής πήγε στο σπίτι του δασκάλου του, ενός σοφού φιλόσοφου, και του είπε:«¨Έρχομαι να σου πω κάτι σημαντικό, που δεν μπορώ να αποσιωπήσω. Κάποιος...