Υπεραστικά ΚΤΕΛ Ημαθίας: Η οικονομική κρίση και η γραφειοκρατία οδηγούν σε μείωση επιβατών και καθυστέρηση χρηματοδοτήσεων

Υπεραστικά ΚΤΕΛ Ημαθίας: Η οικονομική κρίση και η γραφειοκρατία οδηγούν σε μείωση επιβατών και καθυστέρηση χρηματοδοτήσεων

Για πέμπτη φορά ανανεώνει τη θητεία του ως πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Ημαθίας ο Τάσος Συμεωνίδης, ο οποίος εκλέγεται σ’ αυτή τη θέση από το 1992.

Στις πρόσφατες αρχαιρεσίες, εκλέχθηκε η νέα Διοίκηση του ΚΤΕΛ Υπεραστικού, χωρίς ιδιαίτερες αλλαγές στη Διοίκηση, πέρα από δύο νέα μέλη. Συγκεκριμένα το Δ.Σ. απαρτίζεται από τους: Αναστάσιο Συμεωνίδη (Πρόεδρος), Αναστάσιο Ζουγιό (αντιπρόεδρος) και μέλη οι Μαρίνος Ηλιάδης (νέο μέλος), Χαράλαμπος Παπαδόπουλος, Δημήτρης Παπίκογλου (νέο μέλος), Ιωάννης Πράπας και Αναστάσιος Σακαλής. (Ο Μαρίνος Ηλιάδης εκπροσωπεί επτά λεωφορεία της Θεσσαλονίκης).

Με αφορμή των ανάληψη καθήκοντως και την πρώτη συνεδρίαση του νέου Δ.Σ., ο κ. Συμεωνίδης μίλησε χθες στον ΑΚΟΥ 99.6 στην εκπομπή «Πρωινές Σημειώσεις» της Σοφίας Γκαγκούση, για τη γενικότερη κατάσταση και τα προβλήματα των Υπεραστικών ΚΤΕΛ.


Το 2018 κουβαλάει αρκετά από τα προβλήματα των προηγούμενων χρόνων;

Τα προβλήματα δεν λείπουν ποτέ…  κάθε μέρα και κάθε χρόνο ,προστίθενται καινούρια. Εμείς αυτό που  κάνουμε είναι να συναναστρεφόμαστε με τον κόσμο, με τους πελάτες μας, οι οποίοι σιγά- σιγά άρχισαν να λιγοστεύουν στις μεταφορές μας. 

Αυτό γιατί συμβαίνει; Όταν μάλιστα η μετακίνηση με το Ι.Χ, (διόδια, βενζίνη), είναι ακριβότερη από ότι με το λεωφορείο;

Μια μερίδα ανθρώπων έχουν χάσει τη δουλειά τους, οπότε δεν ταξιδεύουν γιατί έχουν κλείσει επιχειρήσεις και πολλές δουλειές. Άρα αυτό το κομμάτι με τους καθημερινούς πελάτες, στους οποίους βασιζόμασταν, το έχουμε χάσει, έχει φύγει. Αυτός που είναι να ταξιδέψει με το Ι.Χ, το χρησιμοποιούσε και εξακολουθεί να το χρησιμοποιεί. Τα χωριά έχουν σβήσει. Περιφερειακά του νομού δεν ταξιδεύουν, είτε γιατί  δεν έχουν χρήματα, ή δεν πληρώθηκαν ακόμη από τις παραγωγές τους, καθότι είμαστε μια αγροτική περιοχή. Περιμένουμε να πληρωθεί ο αγρότης για να τονωθεί η αγορά και να τον μετακινήσουμε και εμείς. Άρα, προφανώς κάτι έχει συμβεί δεν έχουν πληρωθεί ή υπήρχαν υποχρεώσεις και ο κόσμος δεν ταξίδεψε και δεν κινήθηκε στις γιορτές .Έχει μειωθεί λοιπόν τα δρομολόγια και από τα τρία κέντρα που έχουμε, Βέροια, Νάουσα και Αλεξάνδρεια.

Αυτό συνέβη κατά τη διάρκεια των εορτών ή είναι γενικότερη κατάσταση;

Στις γιορτές συνήθως φαίνεται και η εικόνα. Όταν ο κόσμος πληρώνεται αρχίζει να μετακινείται περισσότερο λόγω των ημερών. Πάει να ψωνίσει τρόφιμα, ρούχα, Αυτό ήταν πολύ πεσμένο φέτος σε σύγκριση με τις προηγούμενες χρονιές. 

Υπάρχει περίπτωση να βρίσκουν ακριβό το εισιτήριο;

Όχι, πρώτα από όλα το εισιτήριο δεν καθορίζεται από εμάς, καθορίζεται από το κράτος.Το δεύτερο είναι ότι κάνουμε προσφορές… Έχουμε τα εισιτήρια με επιστροφή, μηνιαίες κάρτες, για την Αθήνα στα 4 δρομολόγια το ένα επιστροφής βγαίνει δωρεάν. Προσπαθούμε κι εμείς να στηρίξουμε λίγο τον κόσμο. Δίνουμε κίνητρα και για τους φοιτητές και για τους μαθητές και για τους άπορους που βοηθάμε με τον τρόπο μας, αλλά παρόλα αυτά ο κόσμος δεν μετακινείται. Λίγο οι ντόπιοι που πηγαίνουν στις δουλειές τους μας βοηθούν αλλά και πάλι υπάρχει μείωση αφού πολλές δουλειές πλέον καθώς και πληρωμές, γίνονται και από το κινητό. Παλιότερα  ταξίδευε με το λεωφορείο για να πάει σε μια τράπεζα ή σε μια υπηρεσία, Τώρα πλέον δεν το χρησιμοποιεί γιατί γίνονται όλα με το κινητό. 

Με τα μαθητικά δρομολόγια τι γίνεται;

 Εμείς πολεμάμε για τα αυτονόητα. Τα αυτονόητα είναι να πάνε τα παδιά σχολείο και να γυρίσουν στο σπίτι τους με ασφάλεια. Αυτό είναι το αυτονόητο. Πέφτουν όμως κατά καιρούς ή έρχονται από την κεντρική εξουσία διευκρινιστικές εγκύκλιοι, σχετικά με  το οικονομικό κόστος μεταφοράς. Κατά ανάγκη οι υπηρεσιακοί παράγοντες πειθαρχούμενοι στην εγκύκλιο που τους ήρθε, προσπαθούν να βρουν τρόπο να μειωθεί το κόστος. Εμείς βλέπουμε πως όταν συμπιεστεί το κόστος, πλέον είναι και ασύμφορο να πάει ένα μεταφορικό μέσο σε ένα χωριό και να πάρει 15, 17 ή 20 ευρώ, όταν το κόστος συντήρησης είναι δυσανάλογο με αυτά που θα εισπράξει. Προσπαθούμε και εμείς, ως μεταφορείς να κρατήσουμε τις τιμές αυτές, που πρέπει και να είναι λογικές και ο υπηρεσιακός παράγοντας να λειτουργήσει με βάση τις εγκυκλίους που έρχονται από την κεντρική εξουσία.

Σήμερα ποια είναι η εικόνα με την μεταφορά των μαθητών και με τη χρηματοδότηση των δρομολογίων;

Όλοι οι μαθητές καλύπτονται κανονικά. Απέναντί μας υπάρχει μια καθυστέρηση, έχουμε να πληρωθούμε από την αρχή του σχολικού έτους, από μια ανακολουθία, για να συμπληρωθούν τα έγγραφα Υπάρχει μια δυσκολία έγκρισης από την Περιφέρεια, την  έγκριση από το ελεγκτικό συνέδριο, και αυτό είναι στα αρνητικά γιατί όταν δουλεύει ένας μεταφορέας και πληρώνει τον ΦΠΑ , τους μισθούς , τα δώρα και την συντήρηση του λεωφορείου, θέλει και να πληρωθεί για να μπορέσει να ανταπεξέλθει. Ελπίζουμε το 2018 να είναι καλύτερο ώστε να μην μείνει κανένα παιδί σπίτι του… Γι αυτό τα κάνουμε όλα αυτά, περισσότερο από το μεράκι των ιδιοκτητών.

Είχε ανοίξει παλαιότερα ένα θέμα για την μετεγκατάσταση και την μεταφορά των ΚΤΕΛ εκτός πόλης. Το σχέδιο αυτό εγκαταλείφθηκε;

Απευθυνόμαστε σε φτωχούς ανθρώπους που δεν μπορούν να πληρώνουν και δεύτερο εισιτήριο για να μεταφερθούν μέσα στην πόλη. Θέλουμε να είμαστε κάπου μέσα στην  πόλη. Κεντρικά απόκεντρα που λένε, ώστε να έχει κάποιος εύκολη πρόσβαση στην αγορά Οπότε παραμένουμε εδώ προς το παρόν. Εξάλλου, πάνω από την περιφερειακή οδό δεν υπάρχουν διαθέσιμοι χώροι και όσοι είναι κάτω από την περιφερειακή οδό, βρίσκονται σε απαγορευτικές ζώνες . Εάν  βρεθεί μια εναλλακτική λύση, θα το συζητήσουμε… Και δεν είμαστε μόνο εμείς είναι και τα αστικά με τα οποία είμαστε ήδη δίπλα, εξυπηρετώντας αλυσιδωτές ανάγκες. 

Και κάτι τελευταίο. Τα δρομολόγια για την Αθήνα εξακολουθούν να ισχύουν όπως και πέρυσι;

Προς το παρόν, γίνονται πρωί και μεσημέρι.  Από τη στιγμή που δεν υπάρχει επιβατικό κοινό δεν μπορεί να ταξιδέψει ένα λεωφορείο με 5 και 10 άτομα, γιατί τα έξοδα είναι πολλά. Υπάρχει μια σκέψη, να προστεθεί ακόμη ένα δρομολόγιο, σε συνεργασία με άλλο νομό, και θα δούμε πως θα ανταποκριθεί ο κόσμος σε αυτό. 


Εφημερίδα Λαός
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Εφημερίδα Λαός - Τοπική Εφημερίδα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Συνάντηση του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα με τους επικεφαλής της Ελληνικής Αστυνομίας στη Β. Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη

Συνάντηση του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας...

Συνάντηση με τους νέους επικεφαλής της Ελληνικής...

Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Μητροπόλεως την Πέμπτη 22/08

Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Μητροπόλεως...

Με στόχο την ομαλή και ασφαλή διεξαγωγή της οδικής...

Ανατροπή αυτοκινήτου στη Νάουσα

Ανατροπή αυτοκινήτου στη Νάουσα

Ανατροπή αυτοκινήτου  τα μεσάνυχτα στον δρόμο από τη...

Τεσσαρακονθήμερο μνημόσυνο του Κωνσταντίνου Σαλιάγκα (Ιατρού - Χειρούργου)

Τεσσαρακονθήμερο μνημόσυνο του Κωνσταντίνου Σαλιάγκα...

Την Κυριακή 25 Αυγούστου 2019, θα τελεστεί το...

Ευχαριστήριο της Πρωτοβουλίας για το Παιδί 21/8

Ευχαριστήριο της Πρωτοβουλίας για το Παιδί 21/8

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πρωτοβουλίας για το Παιδί...

Η Ένωση Παλαιών Προσκόπων Βέροιας στο Περιβόλι της Παναγιάς.

Η Ένωση Παλαιών Προσκόπων Βέροιας στο Περιβόλι της...

Το τετραήμερο 23-26 Αυγούστου 15 μέλη της Ε.Π.Π. Βέροιας θα...

Επίσκεψη Φορέων από τον Τορόντο στην Πρωτοβουλία για το Παιδί

Επίσκεψη Φορέων από τον Τορόντο στην Πρωτοβουλία για...

 Την Δευτέρα, 19 Αυγούστου 2019, επισκέφτηκε τις Δομές...

Με υποχρεωτικές συμπράξεις 2 ή 3 παρατάξεων, επικυρωμένες με πρακτικά, θα λειτουργήσουν τα Δημοτικά Συμβούλια

Με υποχρεωτικές συμπράξεις 2 ή 3 παρατάξεων,...

-Τι προβλέπει ο νέος νόμος, τί λένε οι επικεφαλής των...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΑΡΘΡΩΝ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ # ΝΕΑ

Σχετικά άρθρα

Στην αίθουσα του Πολυμελούς Πρωτοδικειου Βέροιας έγινε στις 12 το πρωί η κλήρωση για την ανάδειξη του προέδρου του Κάτω Βερμίου (Σελίου). Στην κληρωτίδα μπήκαν τα ονόματα των Αντωνη Πιτουλια και Γιώργου...

Νεκρός από ανακοπή καρδιάς  διακομίσθηκε στο Νοσοκομείο Βέροιας, νωρίς το μεσημέρι, ο 60χρονος, συνταξιούχος  βεροιώτης, Απόστολος Χατζηλάμπρου. Το περιστατικό συνέβη στα Δικαστήρια της Βέροιας, όπου...

    Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η διοίκηση του Εθνικού Χιονοδρομικού Κέντρου Σελίου ενημερώνει ότι είναι για το σαββατοκύριακο 12-13 Ιανουαρίου είναι σε πλήρη λειτουργία όλες οι πίστες και οι αναβατήρες...

Εκτροχιασμός τρένου που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Λάρισα σημειώθηκε σήμερα το πρωί στον σιδηροδρομικό σταθμό στο Πλατύ Ημαθίας.Σύμφωνα με ενημέρωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η αμαξοστοιχία 1591 εκτροχιάστηκε...