Η Μεθοδολογία CLIL στην Ελλάδα

Η Μεθοδολογία CLIL στην Ελλάδα

Η μεθοδολογία CLIL ή αλλιώς ΟΕΠΓ (Ολοκληρωμένη Εκμάθηση Περιεχομένου και Γλώσσας) είναι μία παιδαγωγική μέθοδος η οποία επιδιώκει να συνδυάσει αρμονικά τη διδασκαλία ενός γνωστικού αντικειμένου με την εκμάθηση της ξένης γλώσσας, στην προκειμένη περίπτωση των Αγγλικών. Με λίγα λόγια, μέσω αυτής της παιδαγωγικής προσέγγισης παρέχεται η δυνατότητα στους μαθητές να διδαχθούν ένα σχολικό τους μάθημα στα Αγγλικά με σκοπό την κατάρτισή τους εμμέσως σε δύο πεδία γνώσης, του περιεχομένου και της γλώσσας. 

Η ανάγκη δημιουργίας, σχεδιασμού και εξέλιξης της εν λόγω μεθοδολογίας γεννήθηκε από τότε που εδραιώθηκε η πολυγλωσσία σαν στόχος της πολιτικής της Ε.Ε δίνοντας, με αυτό τον τρόπο, έμφαση στην πολιτιστική ταυτότητα του κάθε Ευρωπαίου πολίτη. Πιο συγκεκριμένα, το CLIL άρχισε να διεκδικεί μία θέση στο χώρο της εκπαίδευσης τη δεκαετία του ’90 ενώ μία σειρά από επίσημες έρευνες και μελέτες κατέδειξαν τα θετικά αποτελέσματα που μπορεί να επιφέρει στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας.

Στην Ελλάδα βέβαια, το CLIL δεν έχει εισαχθεί επίσημα ακόμα στο σχολικό αναλυτικό πρόγραμμα αλλά εφαρμόζεται με τη μορφή πιλοτικών σχεδίων έργου (project) ή μαθημάτων. Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί ότι το CLIL εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στα πλαίσια του Ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος σαν πιλοτικό πρόγραμμα στο 3ο πειραματικό δημοτικό σχολείο Εύοσμου το 2010, υπό την επίβλεψη του τμήματος Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας του Αριστοτελείου πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας είχαν θετικό πρόσημο θέτοντας τη βάση για την εξάπλωση του CLIL και σε άλλα δημοτικά σχολεία καθιστώντας το από τούδε και στο εξής όλο και πιο δημοφιλή παιδαγωγική πρακτική. 

Μερικές από τις θετικές επιδράσεις του CLIL, σύμφωνα με διάφορες μελέτες που έχουν γίνει κατά καιρούς, είναι ότι η διδασκαλία μέσω CLIL προάγει τις ικανότητες ανάγνωσης και ομιλίας στην ξένη γλώσσα, δημιουργεί αισθήματα αυτοπεποίθησης στους μαθητές ως προς το χειρισμό της γλώσσας, βελτιώνει και εμπλουτίζει τις στρατηγικές μάθησης και ενισχύει τα κίνητρα για μάθηση. Παράλληλα, σημαντικό πλεονέκτημα αυτής της μεθοδολογίας είναι ότι καλλιεργεί μία πολυπολιτισμική συνείδηση στους μαθητές ανοίγοντας τους τις πόρτες σε νέους πολιτισμούς και κουλτούρες, γνώση που θα τους βοηθήσει να ανταπεξέλθουν πιο εύκολα στις πολυσύνθετες απαιτήσεις μίας κοινωνίας που συνεχώς αλλάζει και εξελίσσεται. Υπέρτατος στόχος του CLIL είναι να δημιουργήσει αυτόνομους μαθητές που θα χρησιμοποιούν την ξένη γλώσσα ως εργαλείο επικοινωνίας για διάφορα γνωστικά θέματα. 

Τέλος, με την ένταξη της χώρας μας στο ευρωπαϊκό πλαίσιο, η ανάγκη για πρωτοποριακές μεθοδολογίες διδασκαλίας, όπως το CLIL, που θα συμβαδίζει με τις νέες εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης και θα παρέχει ολοκληρωμένη και σφαιρική γνώση, είναι επιτακτική. Το Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι αναγκαίο να υποστηριχθεί περαιτέρω στην προσπάθειά του να είναι εισηγητής του CLIL καθώς και  άλλων διδακτικών μεθοδολογιών.          

              

Ολυμπία Πατινέα - Κόβα


Φιλόλογος Αγγλικής Γλώσσας Α.Π.Θ

M.Sc στην Εκμάθηση και Διδασκαλία Ξένης Γλώσσας Α.Π.Θ


Εφημερίδα Λαός
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Εφημερίδα Λαός - Τοπική Εφημερίδα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων στο Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας εγκαινίασε χθες ο Δήμαρχος Βέροιας

Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων στο Δημοτικό Σχολείο...

-Λειτουργεί παράλληλα και έκθεση αφιερωμένης στη...

ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ ΜΟΝΟ Η ΨΗΦΟΣ!!!

ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ ΜΟΝΟ Η ΨΗΦΟΣ!!!

Του Ιωάννη Ιασ. Βελέντζα  Διπλ. Ηλεκτρολόγου...

ΠΡΟΣ ΚΑΘΑ ΑΡΜΟΔΙΟ - ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΞΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

ΠΡΟΣ ΚΑΘΑ ΑΡΜΟΔΙΟ - ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΞΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΙ...

Γράφει ο ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΒΑΣΙΑΔΗΣΣτο πλαίσιο των...

Ψήφος αποδοκιμασίας και όχι επιδοκιμασίας

Ψήφος αποδοκιμασίας και όχι επιδοκιμασίας

Γράφει ο Χρήστος Α. Αποστολίδης*Υποτίθεται ότι μέσω...

Χωρίς αυτοκίνητα και μόνο   για ποδήλατα σήμερα η Ανοίξεως,   από Εληάς έως Μ. Αλεξάνδρου στη Βέροια

Χωρίς αυτοκίνητα και μόνο για ποδήλατα σήμερα η...

Σήμερα Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου, στα πλαίσια της...

Μεγάλη δύναμη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Βέροιας για την   κατάσβεση φωτιάς σε διαλογητήριο, με υλικές μόνο ζημιές

Μεγάλη δύναμη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Βέροιας για...

- Στο 2ο χλμ. της Επαρχιακής Οδού Πατρίδας- Αγ....

Σύσκεψη για τα μείζονα προβλήματα στις σχολικές μεταφορές της Ημαθίας

Σύσκεψη για τα μείζονα προβλήματα στις σχολικές...

-Με πρωτοβουλία του αντιπεριφερειάρχη Κώστα...

Δημόσια ακίνητα & Υπερταμείο, παρερμηνείες και αλήθεια

Δημόσια ακίνητα & Υπερταμείο, παρερμηνείες και...

  Από τη  Ν.Ε ΣΥΡΙΖΑ ΗΜΑΘΙΑΣ γνωστοποιούνται τα εξής:«Ο...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΑΡΘΡΩΝ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ # ΝΕΑ

Σχετικά άρθρα

-Λειτουργεί παράλληλα και έκθεση αφιερωμένης στη νομισματική ιστορία της ΕλλάδαςΤη νέα αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας εγκαινίασε ο Δήμαρχος Βέροιας, Κωνσταντίνος Βοργιαζίδης,...

Του Ιωάννη Ιασ. Βελέντζα  Διπλ. Ηλεκτρολόγου ΜηχανικούΦίλοι μου, καλή σας ημέρα, μόλις τώρα διάβασα, ότι υπουργός - αστέρι του τσίρκο, ο οποίος θα έπρεπε ήδη να έχει παραιτηθεί, εάν τηρούσε τις υποσχέσεις του,...

Γράφει ο ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΒΑΣΙΑΔΗΣΣτο πλαίσιο των πολιτικών διακηρύξεων που επικέντρωσαν το ενδιαφέρον των πολιτών κατά την διάρκεια  της φετινής Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, συμπεριλήφθηκαν και ειδικές...

Γράφει ο Χρήστος Α. Αποστολίδης*Υποτίθεται ότι μέσω κάθε εκλογικής διαδικασίας οι πολίτες επιλέγουν να τους διοικήσει  σε τοπικό, περιφερειακό ή πανελλαδικό επίπεδο εκείνος από τους υςποψηφίους που το...