Πέθανε ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος

Πέθανε ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος

Σε ηλικία 84 ετών έφυγε από τη ζωή  ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος, ο οποίος αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα με την υγεία του.

Ο Περικλής Παναγόπουλος θεωρείται ο θεμελιωτής της σύγχρονης Ελληνικής ακτοπλοΐας, καθώς υπήρξε εκείνος που με τις κινήσεις του και τις αποφάσεις του άλλαξε για πάντα το προφίλ της ακτοπλοΐας της χώρας, πρώτα στις γραμμές του εξωτερικού και ακολούθως στις γραμμές του εσωτερικού.

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1935 και ήταν γιος του Καλαματιανού Σταύρου Παναγόπουλου και της Ειρήνης, η οποία κατάγονταν από μεγάλη οικογένεια της Κωνσταντινούπολης. Ο πατέρας του απεβίωσε στην διάρκεια του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου. Άλλοι λένε ότι απεβίωσε στην διάρκεια του εμφυλίου πολέμου και άλλοι ότι απεβίωσε κατά την διάρκεια βασανιστηρίων από τους Γερμανούς όταν τον συνέλαβαν ως μέλος της Αντίστασης.

Η καταγωγή της μητέρας του όμως και οι στενοί δεσμοί που διατηρούσε στη Κωνσταντινούπολη η οικογένεια της με την οικογένεια του εθνικού ευεργέτη Ευγένιου Ευγενίδη, ήταν αυτή που τον έφερε για πρώτη φορά σε επαφή με το υγρό στοιχείο.

Μαθητής ακόμη στον ελεύθερο χρόνο του, αλλά και στις διακοπές του εργάζονταν στα κρουαζιερόπλοια της Home Lines του Ομίλου Ευγενίδη, ενώ ο Ευγένιος Ευγενίδης ήταν ο άνθρωπος εκείνος που τον τράβηξε κοντά του, αναλαμβάνοντας κατά κάποιο τρόπο την επιμέλεια του.

Φοίτησε στη Σχολή Ecole Superiense de Commerce της Ελβετίας, από όπου πήρε το πτυχίο του και αμέσως εργάστηκε στη Home Lines. Ο θάνατος του Ευγένιου Ευγενίδη, το 1954, τον βρίσκει να εργάζεται ως εκπαιδευόμενος σε εταιρία του ομίλου στο Λονδίνο και το 1955 μετακομίζει στα κεντρικά γραφεία της Home Lines στη Γένοβα, όπου εργάστηκε σε όλα τα τμήματά της αποκτώντας έτσι μια πλούσια εμπειρία στη διαχείριση των ναυτιλιακών εταιριών.

Δέκα χρόνια αργότερα, το 1965, και έχοντας περάσει από τις περισσότερες διευθυντικές θέσεις της Home Lines σε διάφορα σημεία του πλανήτη, αποφασίζει να εγκαταλείψει τον Όμιλο Ευγενίδη και έτσι φτάνει για πρώτη φορά στον Πειραιά προκειμένου να αναλάβει γενικός διευθυντής της εταιρίας κρουαζιεροπλοίων Sun Line του εφοπλιστή Μπάμπη Κιοσέογλου.

Έξι χρόνια αργότερα, το 1971, αποχωρεί από τη Sun Line με σκοπό να δημιουργήσει για πρώτη φορά δική του εταιρία. Έτσι ιδρύεται η εταιρία– φαινόμενο Royal Cruise Line.

Το 1989 πουλά την εταιρία του και ιδρύει την Magna Marine Inc., η οποία δραστηριοποιήθηκε στη διαχείριση φορτηγών πλοίων.

Το 1994 ίδρυσε την Superfast Ferries παραγγέλνοντας δύο πλοία, τα οποία σκόπευε να δρομολογήσει στη γραμμή Πάτρας – Ιταλίας. Τέσσερα χρόνια αργότερα, τον Αύγουστο του 1999 αποκτά τον έλεγχο του 38,8% των Γραμμών Στρίντζη Ναυτιλιακή Α.Ε. και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα αυξάνει το ποσοστό του σε 48,8% αποκτώντας και τον πλήρη έλεγχο της εταιρίας που μετονομάσθηκε σε Blue Star Ferries.

Η εξόδιος ακολουθία, θα τελεστεί στον Ιερό Ναό Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτου, την Παρασκευή, 8 Φεβρουαρίου 2019 και θα ακολουθήσει η ταφή, στον Οικογενειακό τάφο, στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών.

Η απαγωγή του που είχε συγκλονίσει το Πανελλήνιο

Τον Ιανουάριο του 2009 ο Περικλής Παναγόπουλος είχε πέσει θύμα απαγωγής από σπείρα εγκληματιών με επικεφαλής τον Παναγιώτη Βλαστό και τον Γιάννη Σκαφτούρο. 

Ο ίδιος ο εφοπλιστής στο βιβλίο του «Περικλής Παναγόπουλος Βίος και Ναυτιλία» είχε περιγράψει με κάθε λεπτομέρεια στις στιγμές που είχε περάσει στα χέρια των απαγωγέων του. 

«Εκείνο το πρωινό ξεκίνησα με το οδηγό μου για το γραφείο μου στη Βούλα όταν ξαφνικά ένα βανάκι μας έκλεισε το δρόμο. Κατέβηκαν τρεις γεροδεμένοι άνδρες, ντυμένοι στα μαύρα και κρατούσαν όπλα. Μας άρπαξαν και μας έβαλαν στο βαν. Μας πήγαν στον σκουπιδότοπο του Υμηττού και στη συνέχεια με έβαλαν στο πορτμπαγκάζ ενός άλλου οχήματος», έγραφε στο βιβλίο του. 

Στη συνέχεια τον αλυσόδεσαν με χειροπέδες και με μια χοντρή αλυσίδα σαν αυτές που χρησιμοποιούν για τις άγκυρες των κότερων. 

Του φόρεσαν μαύρα ρούχα και τον έκλεισαν σε ένα μέρος με έναν μόνο καναπέ και μια τηλεόραση. Μόλις είχε ξεκινήσει ένα απίστευτο θρίλερ που έμεινε στην ιστορία των εγκλημάτων στη χώρα μας. 

Οι απαγωγείς επικοινώνησαν με τη σύζυγο του εφοπλιστή και της ζήτησαν 30 εκατομμύρια ευρώ ως λύτρα. Οι επικοινωνίες που είχε η κυρία Παναγοπούλου με τους απαγωγείς του συζύγου της ήταν αρκετές μέχρι να αφεθεί ελεύθερος λίγο μετά τη 01:00 το βράδυ της 20ης Ιανουαρίου 2009. 

Οι διαπραγματεύσεις τόσο για το ύψος του ποσού που θα έπρεπε να καταβληθεί ώστε να αφεθεί ελεύθερος ο 74χρονος άνδρας όσο και για τον τρόπο που θα γινόταν η παράδοση των λύτρων ήταν εξαντλητικές.  

Στις 13 Ιανουαρίου και στις 17 Ιανουαρίου 2009 η Κατερίνα Παναγοπούλου ταξίδευσε μέχρι το Ξυλόκαστρο, συγκεκριμένα στο 125ο χιλιόμετρο της Εθνικής Αθηνών - Πατρών, όπου οι απαγωγείς είχαν αφήσει μία βιντεοκασέτα και μία κασέτα ήχου που περιείχαν υλικό σχετικά με την απαγωγή. 

Στο μεταξύ, όπως περιέγραψε η ίδια στους αστυνομικούς, η αντίστροφη μέτρηση για την παράδοση των 30 εκατομμυρίων ευρώ και την απελευθέρωση του συζύγου της ξεκίνησε το βράδυ της 18ης Ιανουαρίου. 

Τότε μαζί με ένα ακόμα άτομο επιβιβάστηκε σε ένα Toyota Corolla και καθ’ υπόδειξη των απαγωγέων έφθασε μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Εκείνη την ημέρα η παράδοση των λύτρων δεν έγινε ποτέ.

Πραγματοποιήθηκε 24 ώρες αργότερα και λίγο μετά ο Περικλής Παναγόπουλος εντοπίστηκε από αστυνομικούς στο Χαϊδάρι. 

Οι απαγωγείς του Περικλή Παναγόπουλου συνελήφθησαν μετά από λίγο καιρό, ενώ στον Παναγιώτη Βλαστό επιβλήθηκε ισόβια ποινή κάθειρξης και 36 έτη. Ωστόσο ποτέ δεν βρέθηκαν τα λύτρα που κατέβαλε η οικογένεια Παναγόπουλου για την απελευθέρωση του εφοπλιστή. 

Πηγή

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μεγάλες αλλαγές στα νέα τέλη κυκλοφορίας

Μεγάλες αλλαγές στα νέα τέλη κυκλοφορίας

Πολλές αλλαγές έρχονται στα τέλη κυκλοφορίας ώστε να...

Νυχτερινό ρεύμα ΔΕΗ: Πότε αλλάζει το ωράριο

Νυχτερινό ρεύμα ΔΕΗ: Πότε αλλάζει το ωράριο

Eως τις 31 Οκτωβρίου του 2019 θα ισχύσει το μειωμένο...

Το νέο σενάριο για τα αναδρομικά των συνταξιούχων

Το νέο σενάριο για τα αναδρομικά των συνταξιούχων

Σε βάθος πενταετίας θα επιστραφούν τα αναδρομικά...

Οι ανατροπές στην αγορά εργασίας που έρχονται με νέο νομοσχέδιο

Οι ανατροπές στην αγορά εργασίας που έρχονται με νέο...

Μεγάλες αλλαγές έρχονται στο εργασιακό τοπίο με το...

Περίπου 30.000 γονείς μπορούν να συνταξιοδοτηθούν φέτος - Δείτε αναλυτικά τις κατηγορίες

Περίπου 30.000 γονείς μπορούν να συνταξιοδοτηθούν φέτος -...

Σχεδόν 30. 000 ασφαλισμένοι γονείς στον δημόσιο και...

Υπουργός Παιδείας: Δε γίνεται να αποφοιτά κάποιος απο ΑΕΙ 30 χρόνια μετά - Τι είπε για το άσυλο και την ετοιμότητα των σχολείων

Υπουργός Παιδείας: Δε γίνεται να αποφοιτά κάποιος απο...

Η υπουργός Παιδείας ξεκαθαρίζει ότι το ζήτημα των...

Δίπλωμα οδήγησης: Όλα από την αρχή   - Το σχέδιο της κυβέρνησης   για να ξεμπλοκάρουν οι διαδικασίες

Δίπλωμα οδήγησης: Όλα από την αρχή - Το σχέδιο της...

Την ερχόμενη Τρίτη κατατίθεται στη Βουλή νομοσχέδιο...

Γεγονός οι δύο πρώτες ρυθμίσεις στεγαστικών δανείων μέσω  της ηλεκτρονικής πλατφόρμας

Γεγονός οι δύο πρώτες ρυθμίσεις στεγαστικών δανείων...

Οι δύο πρώτες ρυθμίσεις στεγαστικών δανείων μέσω της...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΑΡΘΡΩΝ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ # ΝΕΑ

Σχετικά άρθρα

 Ένα μήνυμα προς όλο το πολιτικό σύστημα και κυρίως στην κυβέρνηση έδωσε ο κυρίαρχος ελληνικός λαός, όπως χαρακτήρισε το μέγα πλήθος ο Μίκης Θεοδωράκης, στο συλλαλητήριο της Αθήνας για τη Μακεδονία. Κόσμος...

Πολλές αλλαγές έρχονται στα τέλη κυκλοφορίας ώστε να μην υπάρξουν επιπλέον επιβαρύνσεις για όσους αποκτήσουν καινούργιο ΙΧ, τους τελευταίους μήνες του χρόνου.Όλα όσα ξέραμε για τα τέλη...

Eως τις 31 Οκτωβρίου του 2019 θα ισχύσει το μειωμένο νυχτερινό οικιακό τιμολόγιο με συνεχές ωράριο από τις 11 το βράδυ έως τις 7 το πρωί.Όπως αναφέρει η ΔΕΗ στην ιστοσελίδα της:Τμηματικό ωράριοΧειμερινή περίοδος: 1...

Σε βάθος πενταετίας θα επιστραφούν τα αναδρομικά στους συνταξιούχους εάν το Συμβούλιο της Επικρατείας κρίνει αντισυνταγματικές τις περικοπές των συντάξεων.Η απόφαση αναμένεται τον Οκτώβριο, αλλά η...