ΤΟΠΙΚΑ

Δ. Κούγκας και Ι. Παρούτογλου στον ΑΚΟΥ 99.6 για Αστυνόμευση και ασφάλεια στη Βέροια

Δ. Κούγκας και Ι. Παρούτογλου στον ΑΚΟΥ 99.6 για Αστυνόμευση και ασφάλεια στη Βέροια

Με αφορμή την ενημερωτική καμπάνια της Ελληνικής Αστυνομίας, καλεσμένοι ζωντανά στο στούντιο του ΑΚΟΥ 99.6 και στην ραδιοφωνική εκπομπή ΛΑΙΚΑ&ΑΙΡΕΤΙΚΑ ήταν χθες το μεσημέρι ο Αστυνομικός Διευθυντής Ημαθίας Διονύσης Κούγκας και ο Διοικητής Τροχαίας Ιωσήφ Παρούτογλου. Επεσήμαναν τον ενημερωτικό και προληπτικό ρόλο της υπηρεσίας και αναφέρθηκαν στην σημασία της συνεργασίας με τους δήμους, τα «ζόρικα» σημεία στο κέντρο της Βέροιας, τον γερανό που μπήκε στην καθημερινότητα, την αστυνόμευση σε απομακρυσμένες περιοχές του νομού Ημαθίας, αλλά και την πρόταση του κ. Κούγκα για δημιουργία πάρκου κυκλοφοριακής αγωγής. 

Ενώ είστε υπηρεσία «καταστολής», ωστόσο βλέπουμε ότι έτρεξε αυτές τις ημέρες καμπάνια ενημέρωσης πριν προβείτε σε επιβολή ποινών και προστίμων

Δ.Κ. Πρόκειται για μια γενική αρχή. Για να τιμωρήσεις κάποιον πρέπει να του πεις το γιατί. Επομένως υπάρχει ένα χρονικό περιθώριο ενημέρωσης και μετά όποιος δεν συμμορφώνεται θα του επιβάλλονται τα νόμιμα. Υπάρχει  διαταγή από το Αρχηγείο που θέτει 6 στρατηγικούς στόχους μεταξύ αυτών η ελεύθερη διακίνηση πεζών και οχημάτων μέσα στα αστικά κέντρα. 

Πόσο εφικτό είναι αυτό σε μια πόλη σαν την Βέροια;

Δ.Κ. Για να επιτευχθεί ο στόχος πρέπει να υπάρχει αστυνόμευση του οδικού δικτύου και των πεζοδρόμων. Όταν μια πόλη δεν προσφέρεται τεχνικά να την αστυνομεύσεις, δεν υπάρχουν π.χ. φωτεινοί σηματοδότες, κολωνάκια, μπάρες, έρχεται το ανθρώπινο δυναμικό, η αστυνομία να εφαρμόσει αυτά που πρέπει. 

 Ο γερανός της Τροχαίας «σηκώνει» πολλά αυτοκίνητα καθημερινά;

Δ.Κ. Καταρχάς να διευκρινίσουμε ότι ο ρόλος του γερανού είναι πρωτίστως αποτρεπτικός. Δεν έχει ούτε εισπρακτικό χαρακτήρα, όπως κάποιοι κατηγορούν, ούτε υπάρχει διαταγή να «σηκώνουν» όσο το δυνατόν περισσότερα αυτοκίνητα. Διέρχεται συνεχώς από κεντρικά σημεία της πόλης, αποτρέποντας οδηγούς να διπλοπαρκάρουν ή να σταθμεύσουν παράνομα και να δημιουργήσουν κυκλοφοριακά προβλήματα. 

Γιατί κυκλοφορούν οχήματα όλες τις ώρες μέσα τους πεζοδρόμους της Βέροιας;

Ι.Π. Παρόλο που υπάρχει οδηγία να επιτρέπεται η πρόσβαση στους πεζοδρόμους σε οχήματα τροφοδοσίας των καταστημάτων σε συγκεκριμένες ώρες, εντούτοις στην Βέροια με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου έχει ελεύθερα επιτραπεί όλες τις ώρες που είναι ανοιχτά τα καταστήματα. Γίνονται προσπάθειες από την υπηρεσία μας να θεσπιστεί ωράριο, κυρίως πρωινές ώρες για την τροφοδοσία, π.χ. 7-10 το πρωί και σε κάποιες περιπτώσεις που απαιτείται συμπληρωματικά και κάποιες συγκεκριμένες ώρες το απόγευμα, χωρίς να πλήττεται η κοινή ησυχία. 

Τι συμβαίνει με την παράνομη στάθμευση και τα διπλοπαρκαρίσματα; 

Δ.Κ. Μετά την αστική ανάπλαση της Βέροιας, είναι πλέον απαγορευτική έστω και η στάση λίγων δευτερολέπτων στους κεντρικούς δρόμους της πόλης, αφού δημιουργούνται αμέσως ουρές οχημάτων. Ιδιαίτερο πρόβλημα επίσης δημιουργείται όταν στις ελάχιστες θέσεις στάθμευσης των οχημάτων τροφοδοσίας, συγκεκριμένα σε αυτές τις εσοχές που δημιουργήθηκαν, παρκάρουν ή ακόμη κάνουν στάση Ι.Χ. οχήματα. Παρακαλώ θερμά τους οδηγούς να σέβονται αυτές τις θέσεις και να μην τις καταλαμβάνουν, διότι δημιουργείται αμέσως πρόβλημα. 

Ι.Π. Όταν σταθμεύεις παράνομα δημιουργείται ένα ντόμινο προβλημάτων με αλυσιδωτές αντιδράσεις, αφού το φορτηγό που θέλει να ξεφορτώσει θα διπλοπαρκάρει και το όχημα που ακολουθεί θα αναγκαστεί να βγει στο αντίθετο ρεύμα. 

Είστε ευχαριστημένοι με το επίπεδο συνεργασίας  με τους δήμους; 

Ο κάθε δήμαρχος από τις 15 Σεπτεμβρίου έλαβε προσωπική επιστολή από τον αρμόδιο υπουργό που του επισημαίνονται οι υποχρεώσεις του αναφορικά με τα θέματα που συζητούμε, καθώς και η συνεργασία των δημοτικών αρχών με την αστυνομία για να επιτευχθούν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Οι δήμαρχοι τα γνωρίζουν πολύ καλά, ξέρουν τι πρέπει να κάνουν, ανάλογα με τις κατά τόπους ιδιαιτερότητες να αναλάβουν πρωτοβουλίες και να υλοποιήσουν τους στόχους. 

π.χ. Ο χώρος στάθμευσης των τουριστικών λεωφορείων στην Ελιά. Ας μην θίξω τον κακό σχεδιασμό αρχικά από την χάραξη της ανάπλασης. Αν εφαρμόσουμε ωστόσο την γενική απαγόρευση στάσης και στάθμευσης Ι.Χ. στον χώρο, θα πρέπει να έχουμε συνεχώς έναν αστυνομικό στο σημείο όλο το 24ωρο. Υπάρχουν ωστόσο λύσεις με τεχνικά μέσα, όπως μπάρες για τον αποκλεισμό της περιοχής, για να τηρείται η νομιμότητα. Θα πρέπει να καταλάβουν οι κύριοι δήμαρχοι ότι πρέπει να βοηθήσουν στο έργο μας. Όταν δεν φτάνει το ανθρώπινο δυναμικό, θα βοηθήσουν με τεχνικά μέσα, που διαθέτει ο δήμος. 

Για την ενημέρωση και εκπαίδευση των μικρών παιδιών γίνεται κάποια προσπάθεια;

Ι.Π. Η συμβολή της Τροχαίας σε αυτό το θέμα είναι σημαντική. Συγκεκριμένα την προηγούμενη εβδομάδα με την έναρξη της σχολικής χρονιάς αστυνομικοί διένειμαν φυλλάδια στα σχολεία, που δίνουν οδηγίες για την κίνηση στον δρόμο, την σήμανση και την χρήση κράνους με το ποδήλατο. Γενικότερα εξειδικευμένο επιτελείο αστυνομικών, ιδιαίτερα την περίοδο της άνοιξης πηγαίνει στα σχολεία και προσπαθεί να μεταφέρει τους κανόνες οδηγικής συμπεριφοράς στους μικρούς μαθητές. Εθελοντικά σε συνεργασία με την Α/βάθμια Εκπαίδευση και τους διευθυντές τους σχολείων προσπαθούμε να τους δώσουμε να καταλάβουν τις επιπτώσεις αν δεν εφαρμόζουν τους κανόνες του ΚΟΚ. Ακούμε τις ανησυχίες των μικρών παιδιών, συζητούμε και μέσα από αυτή την επαφή προσπαθούμε να ελαχιστοποιήσουμε την πρόκληση ατυχημάτων και τραυματισμών. 

Δ.Κ.  Μέσα από αυτήν την διαδικασία τα μικρά παιδιά βλέπουμε ότι διορθώνουν τους γονείς τους εφαρμόζοντας τους κανόνες του ΚΟΚ. 

Τι γίνεται με το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής στην Βέροια;

Δ.Κ. Όπου έχουν δημιουργηθεί πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής έχουν λεηλατηθεί, ενώ ακόμη και αυτά που λειτουργούν όπως της Νάουσας έχουν σοβαρά προβλήματα. Είχα προτείνει κάτι όταν ήμουν διοικητής στην Σχολή Μετεκπαίδευσης, το οποίο επαναφέρω σήμερα. Στις εγκαταστάσεις της σχολής υπάρχει έκταση 100 στρ. περιβάλλοντα χώρου, που παραχωρήθηκαν από τον δήμο Βέροιας. Μπορεί εντός της σχολής να δημιουργηθεί πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής, το οποίο να διατίθεται στον δήμο και την Α/βαθμια Εκπαίδευση για την επίσκεψη από μαθητές δημοτικών σχολείων. Θα είναι φυλασσόμενο, θα παραμείνει ακέραιο και θα δημιουργηθούν άλλες προοπτικές για την εκπαίδευση των μικρών μαθητών, αφού θα βρίσκεται στους χώρους μιας αστυνομικής σχολής, όπου θα μπορούσε με τον συνδυασμό χρήσης αιθουσών διδασκαλίας σε θεωρητικό επίπεδο να επιτευχθεί ακόμη καλύτερο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα. Το προτείνω επίσημα στην δημοτική αρχή και ας ξεκινήσουμε τις απαραίτητες ενέργειες.

Υπάρχει σχεδιασμός για την βελτίωση των υποδομών στο Αστυνομικό Τμήμα Βέροιας;

Δ.Κ. Ο σχεδιασμός που υπάρχει αφορά την δημιουργία Αστυνομικού Μεγάρου σε οικόπεδο περίπου 8 στρ. δίπλα από το Δικαστικό Μέγαρο. Προϋπάρχει ως θέμα από το 2002, αλλά από προχθές έγιναν οι πρώτες υπηρεσιακές επαφές και συμπληρώνουμε τον φάκελο που απαιτείται. Θα αποσβεστεί γρήγορα, λόγω του υψηλού μισθώματος που πληρώνει η υπηρεσία, αλλά θα έχουμε σύγχρονες και ασφαλείς εγκαταστάσεις, γιατί στις σημερινές έχουμε ζητήματα. 

Τι πρόβλεψη υπάρχει για την στάθμευση των μοτοσυκλετών στο κέντρο της Βέροιας;

Ο δήμος έχει τα τεχνικά μέσα και λαμβάνει τις αποφάσεις. Η υπηρεσία μας μόνο λειτουργεί για την επιβολή του νόμου και των διαταγών που έχουμε. Στα πλαίσια της συνεργασίας που πρέπει να έχουμε με τον δήμο, θα πρέπει να οριοθετηθούν με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου σημεία και θέσεις στάθμευσης δικύκλων, ώστε να λυθεί το πρόβλημα. Μέχρι τότε εμείς είμαστε υποχρεωμένοι όπου δεν προβλέπεται και ειδικά σε πεζοδρόμους να επιβάλλουμε τα νόμιμα. 

Υπάρχουν κάποια σημεία «πληγές» μέσα στην πόλη, ειδικά τις ώρες που μετακινούνται τα παιδιά στα σχολεία. Γιατί δεν υπάρχει παρουσία της Τροχαίας;

Δ.Κ. Καταρχάς τα σημεία είναι πολλά και είναι αδύνατο να διαθέσουμε με την δύναμη που έχουμε καθημερινά τόσο προσωπικό σε κάθε διασταύρωση ή διάβαση σχολείου όπου απαιτείται ρύθμιση της κυκλοφορίας. Είναι καιρός πλέον ειδικά σε σημεία κομβικά που δέχονται μεγάλο όγκο κυκλοφορίας κάποιες ώρες να τοποθετηθούν φωτεινοί σηματοδότες. Κυκλικοί κόμβοι χωροταξικά και κατασκευαστικά φαίνεται αδύνατο έτσι τουλάχιστον όπως είναι διαμορφωμένη τώρα η πόλη. 

Πώς αντιμετωπίζετε την αστυνόμευση των περιοχών που είναι σε απομακρυσμένα σημεία του νομού;

Δ.Κ. Για την πρόληψη της εγκληματικότητας, ακόμη και σε περιοχές μακριά από τα αστικά κέντρα δημιουργούνται αστυνομικές ομάδες και σημεία ελέγχου, στατιστικά κρίνουμε και στοχευμένα ορίζουμε τα σημεία ελέγχου, αφού γνωρίζουμε τις περιοχές που αναπτύσσεται περισσότερο η εγκληματικότητα και εκεί επικεντρωνόμαστε. Προσπαθούμε να καλύψουμε όλο το εδαφικό κομμάτι που αναλογεί στην ζώνη ευθύνης μας και έχουμε καλά αποτελέσματα. Δυστυχώς αναλωνόμαστε σε συνδρομή και κάλυψη αθλητικών εκδηλώσεων, δράσεις φορέων και συλλόγων και απασχολείται προσωπικό που θα μπορούσε να δρα σε καθαρά αστυνομικό έργο. 

Η περιοχή μας είναι  δύσκολη  για επιτήρηση λόγω της κομβικής της θέσης;

Δ.Κ. Πράγματι η κομβική μας θέση με την Εγνατία οδό και την Θεσσαλονίκη, μας αναγκάζει με ιδία μέσα να επιτηρούμε και την Εγνατία οδό, ενώ θα μπορούσε να υπάρχει μια αυτοτελής υπηρεσία όπως συμβαίνει στην Ιόνια οδό. Είναι ένα αίτημα της υπηρεσίας μας, προκειμένου να αποφορτίσει προσωπικό, αλλά να υπάρξει και καλύτερο έργο. 

Δείτε το βίντεο της εκπομπής ΛΑΪΚΑ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΑ"

https://www.facebook.com/Akou996/videos/534540297086797/?t=1940


Εφημερίδα Λαός
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Εφημερίδα Λαός - Τοπική Εφημερίδα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κηδεύτηκε χθες ο Θωμάς Ταραμονλής

Κηδεύτηκε χθες ο Θωμάς Ταραμονλής

Κηδεύτηκε χθες Τρίτη 2 Ιουνίου 2020 στις 5.00 μ.μ. από τον...

ΜΝΗΜΗ ΜΑΡΙΝΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ *Του Γ.Ξ. Τροχόπουλου

ΜΝΗΜΗ ΜΑΡΙΝΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ *Του Γ.Ξ. Τροχόπουλου

Το σημείωμά μου αυτό αναφέρεται σε μια μουσική...

Με τους μεγάλους πρεσβευτές της, το κρασί και το βόειο κρέας, η Ημαθία δίνει το στίγμα της στον γαστρονομικό χάρτη της Ελλάδας

Με τους μεγάλους πρεσβευτές της, το κρασί και το βόειο...

Ο γαστρονομικός τουρισμός, τα τελευταία χρόνια...

 Π.Ο.Ε.ΔΗ.Ν. και Σωματείο Εργαζομένων στηρίζει την διαμαρτυρία των συμβασιούχων του Νοσοκομείου Βέροιας

Π.Ο.Ε.ΔΗ.Ν. και Σωματείο Εργαζομένων στηρίζει την...

 Η Π.Ο.Ε.ΔΗ.Ν. και το Δ.Σ. του Σωματείου Εργαζομένων του...

Επίσκεψη Φρόσως Καρασαρλίδου σε ΕΠΑΛ Βέροιας και Νάουσας. Όχι στην υποβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Επίσκεψη Φρόσως Καρασαρλίδου σε ΕΠΑΛ Βέροιας και...

 H βουλευτής Ημαθίας του ΣΥΡΙΖΑ Φρόσω Καρασαρλίδου...

Ολοκληρώνεται στις 15 Ιουνίου η έρευνα για την επιλογή σεναρίου κινητικότητας του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) της πόλης της Αλεξάνδρειας

Ολοκληρώνεται στις 15 Ιουνίου η έρευνα για την επιλογή...

Μετά τη δεύτερη (2η) θεματική διαβούλευση για την...

Διεκδικήσεις και θέσεις της  Εκπαιδευτικής Κοινότητας Ημαθίας, για την Ειδική Αγωγή

Διεκδικήσεις και θέσεις της Εκπαιδευτικής Κοινότητας...

 Από τις Ενώσεις  συλλόγων γονέων και κηδεμόνων...

Ανακοίνωση  του ΚΑΠΑ Δήμου Βέροιας για την ασφαλή λειτουργία των υπηρεσιών και των εγκαταστάσεων

Ανακοίνωση του ΚΑΠΑ Δήμου Βέροιας για την ασφαλή...

Σε συνέχεια από 25/05/2020 ανακοίνωσης του ΚΑΠΑ Δήμου...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΑΡΘΡΩΝ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ # ΝΕΑ

Σχετικά άρθρα

Με αισθήματα αγωνίας των ιδιοκτητών τους, για την πορεία του φετινού καλοκαιριού, άνοιξαν χθες  Δευτέρα 1 Ιουνίου τα ξενοδοχεία της Ημαθίας, με νέους όρους λόγω της πανδημίας, για τους οποίους ενημερώθηκαν...

-Ν. Καρανικόλας: Η Νάουσα αλλάζει «σελίδα» και μπαίνει ενεργά στον δρόμο της ανάπτυξηςΤο «πράσινο φως» από την Κυβέρνηση δόθηκε για την χρηματοδότηση ύψους 10,7 εκατ. ευρώ που αφορά στην υλοποίηση σημαντικών...

Η «Ανάληψη» είναι Δεσποτική εορτή και η λέξη στην Καινή Διαθήκη αντιπροσωπεύει τη μετάβαση του Χριστού στους ουρανούς. Θεωρείται στην εκκλησιαστική παράδοση ως η ολοκλήρωση της αποστολής του Κυρίου επί...

Κατέληξε σήμερα πρωί Τρίτης, μετά από νοσηλεία 6 ημερών στο νοσοκομείο Βέροιας, ο γνωστός Σελιώτης Γιάννης Κόκκινος(Πατσιαβούρας) σε ηλικία 74 ετών. Παλιός αυτοκινητιστής και επί χρόνια μέχρι την...