Μπορεί το σχολείο να βοηθήσει στην εκλογή του επαγγέλματος

Μπορεί το σχολείο να βοηθήσει στην εκλογή του επαγγέλματος

Γράφει ο Παναγιώτης Παπαδόπουλος

Φιλόλογος

Τη δεκαετία του 1970 η Ε’ επιθεώρηση του Πειραιά, μου ανάθεσε την ευθύνη της διεξαγωγής των Πανελλαδικών εξετάσεων παρά τις αντιρρήσεις μου διότι δεν είχα τον προβλεπόμενο βαθμό (ήμουν Βοηθός Γυμνασιάρχη) που απαιτούσε ο σχετικός κανονισμός δλ. Γυμνασιάρχη ή Λυκειάρχη. Τελικά πιέστηκα και ανάλαβα αφού απαλλάχτηκα για 20 μέρες από τις υποχρεώσεις μου στο 3ο Θηλέων. Υπήρχε ένα οικοδομικό συγκρότημα του Ρετσίνα, όπως λέγονταν, δυο μεγάλων κτηρίων που επικοινωνούσαν εσωτερικά από μια αιωρούμενη δίοδο. Εκεί θα συγκεντρωθούν τα παιδιά για να γράψουν. Ήταν ένα δύσκολο έργο όπου δοκιμάστηκε η σωματική

και ψυχική δύναμη. Είχα ένα άγχος τρομερό κυρίως τις πρώτες μέρες. Ανέλαβα την ευθύνη και προγραμμάτισα τα πάντα μέχρι και νοσοκομειακό πρόβλεψα να υπάρχει έξω από το κτήριο όλες τις ημέρες των γραπτών εξετάσεων. Είχα προβλέψει να υπάρχουν εφεδρικοί επιτηρητές στους διαδρόμους ,άνδρες και γυναίκες, για απρόοπτες καταστάσεις. Κάποια στιγμή μια μέρα ειδοποιούμαι ότι μια μαθήτρια λιποθύμησε και την μετάφεραν στις τουαλέτες.

Όταν έφτασα εκεί βλέπω την μαθήτρια στο έδαφος να ακουμπάει στον τοίχο. Μέχρι που να φέρουν καρέκλα αμέσως προσπαθώ να στηρίξω ψυχολογικά τη μαθήτρια και να την ενθαρρύνω για τυχόν ατυχία στο διαγώνισμα. Τη ρώτησα μήπως δεν έφαγε κάτι στο σπίτι ή αν είναι άρρωστη ή τέλος πάντων τα γραπτά της δεν ήταν ικανοποιητικά και είναι ήταν η αιτία για τη λιποθυμία της: μου απάντησε εκνευρισμένα «όχι κανένα από αυτά. Έγραψα άριστα σε όλα τα προηγούμενα μαθήματα και αυτό που ήταν το τελευταίο που έγραψε πάλι άριστα». Τη ρώτησα τι συμβαίνει και είχες το λιποθυμικό επεισόδιο και εκείνη μου απάντησε με έντονο ύφος:» Δεν θέλω να γίνω γιατρός, κύριε, Καθηγητά».

Με πίεσαν οι γονείς να πάω στην ιατρική», επειδή και οι δύο είναι γιατροί». Εγώ έπαθα ΣΟΚ. Μόλις ηρέμισε με ρώτησε: «Εσείς κύριε ποιας ειδικότητας είστε?» Της απάντησα ότι είμαι φιλόλογος και θεολόγος. «Φιλόλογος καθηγήτρια ήθελα κύριε να γίνω και εγώ ενώ τώρα θα είμαι υποχρεωμένη να φροντίζω αρρώστους. Δεν ξέρω τι να κάνω».

Δεν έπρεπε να δεχτείς την πρόταση τους, της απάντησα: να τους εξηγήσεις, ότι δεν ανταποκρίνεται το επάγγελμα αυτό στις φιλοδοξίες και στα όνειρα της επαγγελματικής ζωής μου. Να κάνεις την επανάστασή σου και να δηλώσεις τη σχολή της επιθυμίας σου. Κάνε ότι σε φωτίσει ο Θεός της είπα γιατί δεν είχα χρόνο περισσότερο.

Την πήγαμε στην αίθουσα να παραδώσει την κόλλα της, γιατί είχε τελειώσει το γράψιμο και να πάει στον προορισμό της. Μια άλλη μέρα συνάντησα μια μαθήτρια μου στο Πειραιά που την προηγούμενη χρονιά είχε πετύχει σε κάποια πανεπιστημιακή σχολή στην οποία, εγκατέλειψε και με εξετάσεις πέρασε σε κάποια άλλη και ήταν χαρούμενη με την επιλογή της.

Προτίμησα, μου είπε να χάσω μια χρονιά παρά ολόκληρη τη ζωή.Ύστερα από χρόνια, όταν μετατέθηκα από την Τρίπολη στον Πειραιά πήρα τηλέφωνο να μάθω τι κάνει η μαθηματικός, η Χριστίνα Κ. Στο τηλέφωνο μου απάντησαν ότι κάνω λάθος, εδώ είναι το ιατρείο της Χριστίνας Κ. Καταλαβαίνετε την έκπληξή μου. Μια άλλη φορά συναντώ στον Πειραιά μια συμφοιτήτρια της Θεολογικής. Το πρώτο που ρώτησα ήταν που υπηρετεί. Μου έδειξε την κάρτα της και έγραφε Τασούλα. .ιατρός ακτινολόγος. Αυτά δεν είναι τα μοναδικά περιστατικά. Είναι καθημερινά στη ζωή. Υπάρχει επομένως πρόβλημα και μάλιστα σοβαρό. Πρώτο.

Οι γονείς του μαθητή μπορούν να βοηθήσουν με την προϋπόθεση δεν θα επιδιώξουν το δικό τους επάγγελμα να επιβάλλουν. Με διάλογο σοβαρό και επιχειρήματα να βοηθήσουν στην ενδοσκόπηση του παιδιού τους και να του συστήσουν, αν συμφωνεί. Δεύτερο: Οι εκπαιδευτικοί στο σχολείο δεν νομίζω ότι θα τα καταφέρουν. Η άποψή τους για ένα μαθητή με τον οποίο συναλλάσσεται δύο, τρία χρόνια έχουν κατασταλάξει σε κάποια σταθερά δεδομένα, ούτε και χρόνο διαθέτει. Αυτά όμως δεν αρκούν για την τελική απόφαση του παιδιού. Τρίτο: Απαιτείται από τον Δήμο η πρωτοβουλία αυτή όπως συμβαίνει στα ευρωπαϊκά κράτη. Ένα γραφείο στο Δήμο με έναν ψυχολόγο και έναν έμπειρο υπάλληλο που θα γνωρίζει τα σπουδαιότερα επαγγέλματα.Να γνωρίζει τις συνθήκες εργασίες και τις αμοιβές των επαγγελμάτων.

Πρώτα, με ραντεβού πάντα, προηγείται το έργο του ψυχολόγου. Ελεύθερη και με την μαιευτική μέθοδο ο ψυχολόγος θα πλησιάσει τις συναισθηματικές πηγές του παιδιού που θα το βοηθήσουν να αποκαλύψει τον εαυτό του. Να γνωρίζει στην αγορά εργασίας τη μονιμότητα, τη ζήτηση, τις αμοιβές του επαγγέλματος, τις συνθήκες εργασίες, τις μεταθέσεις και τους συνταξιοδοτικές αμοιβές. Αυτό θα μπορούσε να γίνει στον ΟΑΕΔ. Μιλάμε πάντα επιλογή επαγγέλματος.

Θα βοηθήσει αυτό τους σπουδαστές και τις οικογένειές τους να μη στερούνται για να βοηθήσουν τα παιδιά τους και μετά να τα δίνουν χαρτζιλίκι. Τη χρονιά που η Βέροια ετοιμαζόταν να ιδρύσει πανεπιστημιακή φιλοσοφική Σχολή στον πίνακα αδιορίστων συναδέλφων υπάρχουν χιλιάδες αδιόριστοι. Το ορθότερο θα ήταν η ίδρυση Γεωπονική σχολή με γνωστικό αντικείμενο τα φρούτα.

Την άλλη μέρα από το μάθημα θα πήγαιναν οι καθηγητές με τους φοιτητές να συνεργαστούν με τους αγρότες για την αναβάθμιση της καλλιέργειας και της αναζήτησης νέων διασταυρώσεων των δέντρων με περισσότερα πλεονεκτήματα. Αυτή είναι επιλογή για το μέλλον. Και η περιοχή διαθέτει αριστούχους μαθητές που θα φοιτήσουν και θα εργαστούν. Τέλος πάντων. Το έθιξα το θέμα να γίνει αφορμή για συζητήσεις χρήσιμες και εποικοδομητικές για το μέλλον

Εφημερίδα Λαός
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Εφημερίδα Λαός - Τοπική Εφημερίδα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε οδούς της Βέροιας

Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε οδούς της...

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΗΜΑΘΙΑΣ,...

Παρατάσεις για την Εφαρμογή  του Κανονισμού  Πυροπροστασίας Ακινήτων  εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων

Παρατάσεις για την Εφαρμογή του Κανονισμού ...

Ο Δήμος Αλεξάνδρειας, ενημερώνει οτι: Σε συνέχεια της...

Δωρεάν εξέταση test-PAP σε γυναίκες  του οικισμού Αγίου Γεωργίου Αλεξάνδρειας

Δωρεάν εξέταση test-PAP σε γυναίκες του οικισμού Αγίου...

Την Τρίτη 16 Απριλίου 2024 το Παράρτημα Ρομά του Κέντρου...

Δημοτικό Σχολείο Πλατάνου – Πρασινάδας  Ενημέρωση εκπαιδευτικών για την διαχείριση και  αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς στο σχολείο

Δημοτικό Σχολείο Πλατάνου – Πρασινάδας Ενημέρωση...

Το «Κέντρο Κοινότητας Δήμου Αλεξάνδρειας με Παράρτημα...

“Stem Girls on Tour”, για εφήβους στη Δημόσια Βιβλιοθήκη Βέροιας

“Stem Girls on Tour”, για εφήβους στη Δημόσια Βιβλιοθήκη...

Οι Αμερικανικές Γωνιές Veria Techlab & Thessaloniki TechLab με την...

ΥΠΑΡΧΟΥΝ

ΥΠΑΡΧΟΥΝ

Γράφει η Όλγα Κουτμηριδου -ΜεταξαΥπάρχουν και πουλιά...

60 χρόνια από την Χάρτα της Βενετίας - Με αφορμή την Ημέρα Μνημείων και Τοποθεσιών

60 χρόνια από την Χάρτα της Βενετίας - Με αφορμή την...

Της Αναστασίας Πάπαρη Εφέτος η UNESCO και το ICOMOS...

Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Βέροιας Ευχαριστίες για την σχολική Ημερίδα με θέμα την ασφαλή πλοήγηση στον Κυβερνοχώρο

Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Βέροιας Ευχαριστίες...

Η Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Βέροιας, Διεύθυνση...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΑΡΘΡΩΝ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ # ΝΕΑ

Σχετικά άρθρα

Θανατηφόρο τροχαίο σημειώθηκε σήμερα, πρωί Δευτέρας 1 Απριλίου, λίγο πριν τις 10.00, στην Πατρίδα Βέροιας, όταν  ΙΧ αυτοκίνητο που κινούνταν απο Βέροια προς Νάουσα , ξέφυγε απο τον έλεγχο, πέρασε στο αντίθετο...

Από τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος - Καθαριότητας και Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Βέροιας, ανακοινώνεται ότι επικαιροποιήθηκε από την ΕΜΥ, το έκτακτο δελτίο επιδείνωσης καιρού, το οποίο για την περιοχή μας,...

Ο χαρακτηριστικός ήχος και το προειδοποιητικό μήνυμα από το 112 ελήφθη πριν λίγο(απόγευμα Δευτέρας 04/9) από τους κατοίκους σε όλη την Ημαθία. Το «καμπανάκι» από την Πολιτική Προστασία χτύπησε λόγω της...

Παρουσίαση: ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΒΑΣΙΑΔΗΣ Στις ανατολικές παρυφές του Γράμμου σε ύψος 1240 μέτρων και μια ανάσα από την αλβανική μεθόριο, βρίσκεται το χωριό Πληκάτι στο οποίο γεννήθηκε το 1937 και έζησε τα πρώτα παιδικά...