Συνολικά, τα φετινά θέματα κινήθηκαν σε αναμενόμενα επίπεδα δυσκολίας, με ορισμένα μαθήματα να παρουσιάζουν αυξημένες απαιτήσεις, δοκιμάζοντας την κριτική σκέψη και την εις βάθος κατανόηση των υποψηφίων, με τα Μαθηματικά να φαίνεται ότι δυσκόλεψαν περισσότερο τους υποψηφίους.
Παρασκευή 30 Μαΐου – Νεοελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία
Το θέμα της δημιουργικότητας θεωρήθηκε πρωτότυπο αλλά και αντιφατικό, καθώς οι μαθητές κλήθηκαν να αναπτύξουν μια έννοια που συχνά αγνοείται στη σχολική πραγματικότητα. Η έκθεση απαιτούσε θεωρητική προσέγγιση και προσωπική έκφραση, γεγονός που δυσκόλεψε όσους δεν είχαν σχετική εξάσκηση. Η θεματολογία κινήθηκε σε σύγχρονες παιδαγωγικές και κοινωνικές προβληματικές, γεγονός που πρόσφερε ελευθερία σκέψης στους μαθητές, αλλά δυσκόλεψε όσους δεν είχαν προπονηθεί σε πιο αφαιρετικά ή ιδεολογικά θέματα. Η ανάλυση του λογοτεχνικού αποσπάσματος απαιτούσε προσεκτική προσέγγιση και καλή αντίληψη των θεματικών αξόνων του κειμένου. Σε γενικές γραμμές, το επίπεδο δυσκολίας χαρακτηρίστηκε μέτριο προς απαιτητικό, όχι τόσο λόγω έκτασης ή ασάφειας των θεμάτων, αλλά εξαιτίας της ανάγκης για ώριμο χειρισμό της γλώσσας, ικανότητα επιχειρηματολογίας και σύνθεσης ιδεών. Οι υποψήφιοι με καλή θεωρητική κατάρτιση και εμπειρία σε δοκιμιακά θέματα είχαν ξεκάθαρο πλεονέκτημα.
Δευτέρα 2 Ιουνίου – Μαθηματικά-Βιολογία-Αρχαία
Μαθηματικά
Τα θέματα χαρακτηρίστηκαν αυξημένης δυσκολίας, με τα Θέματα Γ και Δ να απαιτούν υψηλό επίπεδο κατανόησης και εφαρμογής. Εκτιμάται ότι πολλοί υποψήφιοι δυσκολεύτηκαν, ιδιαίτερα στο Θέμα Δ.
Βιολογία
Τα Θέματα Α και Β ήταν αναμενόμενα, ενώ το Θέμα Γ παρουσίασε διαβαθμισμένη δυσκολία. Το Θέμα Δ θεωρήθηκε απαιτητικό, με το ερώτημα Δ5 να προκαλεί συζητήσεις για την ορθότητα των απαντήσεων, με την ΟΕΦΕ να ζητά την αποδοχή δύο διαφορετικών απαντήσεων. Η Βιολογία απέδειξε ότι δεν είναι πάντα μια επιστήμη με απόλυτες απαντήσεις.
Αρχαία
Τα θέματα κρίθηκαν διαβαθμισμένης δυσκολίας. Το αδίδακτο κείμενο παρουσίασε αυξημένες απαιτήσεις, ενώ το Β1 ερώτημα θεωρήθηκε απαιτητικό. Τα υπόλοιπα θέματα ήταν βατά για καλά προετοιμασμένους μαθητές
Τετάρτη 4 Ιουνίου Χημεία- Πληροφορική -Λατινικά
Χημεία
Τα θέματα ήταν σαφώς διατυπωμένα και κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης. Απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους μαθητές, χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις ή παγίδες.
Πληροφορική
Τα θέματα κρίθηκαν αναμενόμενα και βατά για τους καλά προετοιμασμένους μαθητές. Δεν παρουσίασαν ιδιαίτερες δυσκολίες ή εκπλήξεις.
Λατινικά
Τα θέματα είχαν διαβαθμισμένη δυσκολία, χωρίς να περιλαμβάνουν ιδιαίτερα απαιτητικές ασκήσεις. Η μετατροπή από πλάγιο σε ευθύ λόγο στο Δ2α αποτέλεσε μια ασυνήθιστη άσκηση, αλλά γενικά το επίπεδο ήταν προσιτό.
Παρασκευή 6 Ιουνίου Φυσική-ΑΟΘ-Ιστορία
Φυσική
Τα θέματα της Φυσικής χαρακτηρίστηκαν από αυξημένη δυσκολία, με ιδιαίτερη έμφαση στη συνδυαστική σκέψη και στην ικανότητα εφαρμογής των νόμων της Φυσικής σε σύνθετα φαινόμενα. Το Θέμα Δ κρίθηκε ιδιαιτέρως απαιτητικό, με αρκετούς υποψηφίους να πιέζονται χρονικά. Ειδικά το Θέμα Γ εμφάνισε πολυεπίπεδα ερωτήματα που απαιτούσαν απόλυτη ακρίβεια και ευχέρεια στους υπολογισμούς. Συνολικά, οι καλά προετοιμασμένοι είχαν τη δυνατότητα να διακριθούν, αλλά σε κάθε περίπτωση πρόκειται για από τα πιο δύσκολα θέματα των τελευταίων ετών.
Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ)
Τα θέματα κινήθηκαν εντός αναμενόμενου πλαισίου. Η θεωρία και οι ασκήσεις αριθμητικών εφαρμογών ήταν προσιτές, με το Θέμα Δ να απαιτεί μεγαλύτερη προσοχή σε λεπτομέρειες. Συνολικά, διαγώνισμα μέσης δυσκολίας.
Ιστορία
Τα θέματα της Ιστορίας κινήθηκαν σε αναμενόμενα πλαίσια, με έμφαση στη σύνθεση και αξιοποίηση ιστορικών πηγών. Απαιτούσαν καλή θεωρητική γνώση και ικανότητα να συνδυάζονται διαφορετικές ιστορικές πληροφορίες. Το επίπεδο θεωρήθηκε μέτριο προς απαιτητικό, με σαφείς διατυπώσεις αλλά με ασκήσεις που δοκίμαζαν τη συνθετική ικανότητα. Όσοι υποψήφιοι είχαν εξασκηθεί στη διαχείριση πηγών βρέθηκαν σε πλεονεκτική θέση.