Ξεκίνησε από χθες Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2025, το πρώτο κύμα «λουκέτων» στα ΕΛΤΑ, με 46 καταστήματα να αναστέλλουν τη λειτουργία τους, σηματοδοτώντας την έναρξη του προγράμματος αναδιάρθρωσης του οργανισμού. Την λίστα με τα καταστήματα που κλείνουν γνωστοποίησε η εταιρεία και πρόκειται για καταστήματα σε περιοχές της Αττικής, στη Θεσσαλονίκη, αλλά και σε Πάτρα, Ρόδο, Ιωάννινα, Ιεράπετρα και Χανιά.
Για τα υπόλοιπα από τα 204 καταστήματα (που αρχικά ανακοινώθηκαν) και αφορούν κυρίως στην Περιφέρεια, δόθηκε μια τρίμηνη αναστολή, προκειμένου να αξιολογηθούν οι ανάγκες κάθε περιοχής και να ενημερωθούν πληρέστερα οι πολίτες. Μεταξύ των Ταχυδρομείων που πήραν τρίμηνη παράταση, είναι και το κατάστημα της Αλεξάνδρειας στην Ημαθία.
Παράλληλα, εξετάζεται η λειτουργία πρακτορείων ΕΛΤΑ (αγροτικός ταχυδρόμος) όπου αυτό είναι εφικτό και υπάρχει ενδιαφέρον, ώστε να διασφαλιστεί η εξυπηρέτηση σε απομακρυσμένες περιοχές.
Η αντιπολίτευση ασκεί δριμεία κριτική στην κυβέρνηση, ενώ έντονες είναι και οι αντιδράσεις από δήμους και επαγγελματικούς φορείς. Πολλοί αυτοδιοικητικοί παράγοντες προειδοποιούν ότι η εξαφάνιση των δημόσιων υπηρεσιών από την περιφέρεια θα επιταχύνει το φαινόμενο της ερήμωσης, με κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες που δύσκολα θα αντιστραφούν.
Το ζήτημα των ΕΛΤΑ αναμένεται να τεθεί σήμερα Τρίτη στη Βουλή, ενώ θα απασχολήσει και το ετήσιο συνέδριο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ) στην Αλεξανδρούπολη στις 6 Νοεμβρίου.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, Κωστή Χατζηδάκη, «η διοίκηση των ΕΛΤΑ έχει κάνει πολύ σοβαρή δουλειά, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση υπήρξε ένα έλλειμμα επικοινωνίας. Στη σύσκεψη που προηγήθηκε με τους συναρμόδιους υπουργούς παρουσιάστηκε το πρόβλημα και ειπώθηκε σαφώς στη διοίκηση του Υπερταμείου και των ΕΛΤΑ να προχωρήσουν προς την κατεύθυνση της εξυγίανσης, αφού όμως προηγουμένως εξηγήσουν γιατί γίνεται και γιατί δεν υπάρχουν εναλλακτικές επιλογές. Αυτό δεν έγινε ποτέ», τόνισε με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο κ. Μαρινάκη να υπερθεματίζει, εκτιμώντας ότι «Ήταν άστοχος επικοινωνιακά ο τρόπος που η διοίκηση των ΕΛΤΑ χειρίστηκε το θέμα. Αν είχε προηγηθεί επεξήγηση και διάλογος τότε οι αντιδράσεις θα ήταν έως και ανύπαρκτες».
Ανεξάρτητα, όμως, από αυτά, «το πρόβλημα δεν διαγράφεται κι αν δεν γίνει παρέμβαση, σε κάποιους μήνες δεν θα μπορούν τα ΕΛΤΑ να πληρώσουν τους μισθούς των εργαζομένων. Ήταν μια αναγκαία απόφαση: 90 εκατ. τα έξοδα, 30 εκατ. τα έσοδα, με όρους βιωσιμότητας αυτή η κατάσταση δεν μπορούσε να συνεχισθεί», πρόσθεσε ο κ. Χατζηδάκης.
«Δεν υπάρχει διάθεση υπαναχώρησης. Η απόφαση βασίζεται στην πραγματικότητα. Κάποιες φορές το δύσκολο είναι το σωστό» ανάφερε και ο κ. Μαρινάκης.
Η κυβέρνηση καλείται πλέον να βρει την χρυσή τομή για την εξυγίανση των ΕΛΤΑ αλλά παράλληλα και για την άμβλυνση των αντιδράσεων, καθώς μέσα στο σαββατοκύριακο έγιναν και οι πρώτες συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στην περιφέρεια.





