Εκατοντάδες πολίτες από την Ημαθία και την Πέλλα έχουν
ξεκινήσει μια μεγάλη προσπάθεια για την διεκδίκηση της επέκτασης του
προαστιακού, που θα συνδέει την Θεσσαλονίκη με Βέροια, Νάουσα, Σκύδρα και Έδεσσα, αξιοποιώντας την ήδη υπάρχουσα
σιδηροδρομική γραμμή. Η Ομάδα 301 πολιτών κατάθεσε ψήφισμα με τα αιτήματά τους
στο δημοτικό συμβούλιο Βέροιας, στην τακτική συνεδρίαση της Δευτέρας 21
Δεκεμβρίου 2025, ζητώντας την στήριξη του δήμου. Την εισήγηση
έκανε η κα Σοφία Ιντζιάδου από την
ομάδα του Δ. Αλεξάνδρειας, καταθέτοντας τα επιχειρήματα της διεκδίκησης.
Μεταξύ άλλων, όπως είπε, η επέκταση του προαστιακού
αποτελεί βασικό κριτήριο για την προσέλκυση νέων επενδύσεων και τη στήριξη της
επιχειρηματικότητας, ενώ συμβάλλει στη μείωση της οδικής κυκλοφορίας, του περιβαλλοντικού
αποτυπώματος και της κοινωνικής και πληθυσμιακής αποδυνάμωσης. «Ο προαστιακός
σιδηρόδρομος δεν αποτελεί απλώς μέσο μεταφοράς αλλά στρατηγικό εργαλείο
περιφερειακής ανάπτυξης, κοινωνικής συνοχής και ισόρροπη σύνδεσης της πόλης με
το μητροπολιτικό κέντρο της Θεσσαλονίκης», συμπλήρωσε η κα Ιντζιάδου.
Προσβλέποντας στη θετική στάση του δημοτικού
συμβουλίου, οι πολίτες ζήτησαν την τεχνική στήριξη του δήμου, πρότειναν να
εξεταστούν τα αναγκαία τεχνικά βήματα για την
προώθηση του αιτήματος σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο, σε συνεργασία
με τους όμορους δήμους και η απόφαση του Σώματος
να αποσταλεί στον ΟΣΕ, την Hellenic Train και τα αρμόδια υπουργεία για την επίσημη διεκδίκηση
της προαστιακής σιδηροδρομικής σύνδεσης.
Τι αναφέρει το ψήφισμα για τον προαστιακό
Το ψήφισμα
που κατέθεσαν και συνυπογράφει για την ομάδα της Βέροιας ο Γιώργος
Μαυρίδης, αναφέρει:
«Οι πολίτες των Δήμων Αλεξάνδρειας, Βέροιας, Νάουσας, Σκύδρας και Έδεσσας
ζητούμε την άμεση προώθηση της προαστιακής σιδηροδρομικής σύνδεσης των περιοχών
μας με τη Θεσσαλονίκη, αξιοποιώντας την ήδη υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμή.
Η δημιουργία ενός σύγχρονου και τακτικού προαστιακού
σιδηρόδρομου είναι απαραίτητη για:
την ασφαλή
και γρήγορη καθημερινή μετακίνηση των κατοίκων
την
εξυπηρέτηση φοιτητών και εργαζομένων
τη στήριξη
της τοπικής οικονομίας
την
προσέλκυση επισκεπτών και τουριστών
τη μείωση
της απομόνωσης και της δημογραφικής συρρίκνωσης της ενδοχώρας
τη
διασύνδεση των νομών της Κεντρικής Μακεδονίας με ένα ενιαίο, βιώσιμο σύστημα
μεταφορών
Με την έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, η
ανάγκη για έναν αξιόπιστο προαστιακό άξονα προς Αλεξάνδρεια – Βέροια – Νάουσα –
Σκύδρα – Έδεσσα γίνεται ακόμη πιο
επιτακτική.
Απαιτούμε από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών:
να
προχωρήσει άμεσα στη μελέτη και την υλοποίηση της προαστιακής σύνδεσης
να αναλάβει
την ευθύνη που του αναλογεί απέναντι στους πολίτες
να
μετατρέψει την υπάρχουσα γραμμή σε τακτικό και λειτουργικό προαστιακό
σιδηρόδρομο
Υπογράφουμε το ψήφισμα και καλούμε όλους τους φορείς,
τα Δημοτικά Συμβούλια, την Περιφέρεια, τις Αντιπεριφέρειες, τους Περιφερειακούς
Συμβούλους, τους βουλευτές, τα Επιμελητήρια και τους Συλλόγους να στηρίξουν
δημόσια και επίσημα αυτή την απαίτηση.
Ο Σιδηρόδρομος Υπάρχει – Ο Προαστιακός Είναι Δικαίωμά
Μας.
Με εκτίμηση, Πολίτες του Δήμου Βέροιας»
(Ακολουθούν
301 υπογραφές πολιτών)
Τοποθετήσεις
Ο δήμαρχος Κώστας Βοργιαζίδης, απευθυνόμενος στους εκπροσώπους των
πολιτών υπενθύμισε ότι πριν ένα χρόνο σε διαδικτυακή σύσκεψη μεταξύ του
υφυπουργού κ. Κοντογιώργη, των τριών κυβερνητικών βουλευτών, των τριών δημάρχων
του νομού και εκπροσώπων του αντιπεριφερειάρχη, ο δήμος έθεσε το θέμα του
προαστιακού αλλά και της εγκατάστασης κάποιας μεταλυκειακής σχολής. «Θεωρώ ότι
όσα αναφέρατε είναι πλεονέκτημα του προαστιακού για τη Βέροια, καθώς θα
μπορούσε να φιλοξενήσει ανθρώπους που εργάζονται μεν στη Θεσσαλονίκη αλλά
θέλουν ένα πιο ανθρώπινο τρόπο ζωής που μπορούν να τον βρουν στην πόλη μας».
Για την αγορά σχολίασε ότι ίσως να μην έχει διαφορά γιατί κάποιοι θα έρχονται
Βέροια και κάποιοι θα πηγαίνουν Θεσσαλονίκη. «Εμείς συμφωνούμε με όσα αναφέρουν
οι πολίτες και στηρίζουμε αυτό το αίτημα, με προεξάρχοντες τους βουλευτές του
νομού» πρόσθεσε.
Ο δήμαρχος,
δέχτηκε κριτική από τον κ. Παλουκίδη,
ο οποίος δήλωσε οτι έχει μία διαφορετική
οπτική για το θέμα, που όπως είπε αποτελεί προγραμματική προτεραιότητα της
παράταξής του. «Ο προαστιακός θέτει την Βέροια στη σωστή της θέση. Aν δεν καταλάβουμε ότι είμαστε προάστιο της
Θεσσαλονίκης δεν μπορούμε να πορευτούμε ως πόλη», σημείωσε ο κ. Παλουκίδης,
τονίζοντας τα οφέλη του προαστιακού, ενώ πρότεινε στον δήμαρχο να έρθει σε
επαφή με τους Ιταλούς και να γίνει νέα μελέτη για το σιδηροδρομικό σταθμό της
Βέροιας.
Για «στενή
νοοτροπία που μένει στα όρια των δημαρχιακών του καθηκόντων, ξεχνώντας τον
μέγιστο παρεμβατικό ρόλο μιας δημοτικής Αρχής», κατέκρινε ο Θεόφιλος Κορωνάς, τον Κ. Βοργιαζίδη.
«Οι συνδημότες δεν ήρθαν να καταθέσουν ψήφισμα προς προώθηση στα υπουργεία αλλά
θέλουν ο δήμος να κάνει δικό του κτήμα την συγκεκριμένη πρόταση, να μελετήσει
την επάρκεια των στάσεων, των δρομολογίων αστικών, ΚΤΕΛ και ταξί και την
κατάσταση του σταθμού, να έχει μία έτοιμη και ώριμη πρόταση να στείλει στα
υπουργεία και μετά θα έρθουν οι βουλευτές και οι υπουργοί», είπε.
«Ο κ.
Κορωνάς μας λέει να έχουμε εμείς κανονίσει εάν τα αστικά θα συνεχίσουν να
πηγαίνουν ως το σταθμό ή αν θα πυκνώσουν τα δρομολόγια. Προφανώς αν υπάρχει
κόσμος θα γίνει, το αγώι και ο αγωγιάτης συνδέονται άμεσα. Δεν συζητάμε για
πανεπιστήμιο, για προαστιακό συζητάμε και αυτά είναι αυτονόητα» απάντησε ο δήμαρχος.
Σύμφωνος
δήλωσε ο επικεφαλής της ΛΑΣ, Παναγιώτης
Χατζησάββας.
με τα
αιτήματα που κατέθεσαν οι πολίτες.
Η κα Παπαδίνα, σχολίασε ότι η περιφερειακοί δήμοι πρέπει να
σηκωθούν από τον καναπέ και να διεκδικήσουν τα αυτονόητα, γιατί δεν τους ακούει
κανείς. «Θεωρώ ότι ένα έργο ζωτικής σημασίας με αναπτυξιακό χαρακτήρα όπως ο
προαστιακός, θα έπρεπε να είναι πρόταση του δήμου, της τεχνικής υπηρεσίας και
όλων όσων θα πρέπει να καθίσουν σε ένα τραπέζι και να μελετήσουν, πώς αυτό
μπορεί να γίνει στην πόλη μας, διότι δυστυχώς δεν έχουμε άλλο δρόμο».
Από την
πλευρά του, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών,
Άρης Λαζαρίδης, εξέφρασε την θετική του άποψη για την ανάγκη επέκτασης του
προαστιακού στη Βέροια, διότι, όπως είπε, οι συγκοινωνίες είναι ανάπτυξη και
πολιτισμός. Έφερε μάλιστα ως παράδειγμα τα οφέλη από τη λειτουργία της Εγνατίας
καθώς και την αγωνία της Ημαθίας για τον κάθε το άξονα, ενώ σε μικρότερη
κλίμακα αναφέρθηκε στην γέφυρα Κούσιου «που άλλαξε μία ολόκληρη περιοχή στον
Προμηθέα».
Ομόφωνη έγκριση
Το ψήφισμα της ομάδας πολιτών, εγκρίθηκε ομόφωνα από το δημοτικό συμβούλιο, ενώ όπως
αναφέρθηκε, έχει ήδη και τη στήριξη του φαρμακευτικού συλλόγου Ημαθίας.
Ψήφισμα συμπαράστασης στους αγρότες
Στην
ημερήσια διάταξη υπήρχε κι ένα ακόμα ψήφισμα που κατέθεσε ο σύλλογος Γεωργών
Βέροιας και ο αγροτικός σύλλογος Ημαθίας, ζητώντας την στήριξη του Σώματος στα
αιτήματα του αγροτικού κόσμου.
Εκ μέρους
των συλλόγων παραβρέθηκε στο δημοτικό συμβούλιο ο Θοδωρής Παπακωνσταντίνου ο οποίος ενημέρωσε για το σύνολο των
αιτημάτων και ειδικότερα της Ημαθίας με τον ροδάκινο, τις δενδροκαλλιέργειες και την κτηνοτροφία,
κάνοντας λόγο για άμεση ανάγκη σωτηρίας του πρωτογενούς τομέα που κινδυνεύει να
αφανιστεί.
Το ψήφισμα
συμπαράστασης εγκρίθηκε ομόφωνα.
Σοφία Γκαγκούση





