Εκδόθηκε και κυκλοφορεί το δεύτερο τεύχος του επιστημονικού περιοδικού   «ΒΕΡΟΙΑ – ΕΡΑΤΕΙΝΗ ΗΜΑΘΙΑ»

Εκδόθηκε και κυκλοφορεί το δεύτερο τεύχος του επιστημονικού περιοδικού «ΒΕΡΟΙΑ – ΕΡΑΤΕΙΝΗ ΗΜΑΘΙΑ»

Παρουσιάζεται στη Δημόσια Βιβλιοθήκη Βέροιας τη Δευτέρα 26 Μαρτίου 2018 στις 6 μ.μ.

Ο επιστημονικός κόσμος της Βεροίας και της Ημαθίας συνολικά ανταποκρίθηκε με μεγάλη ικανοποίηση σε ένα έντυπο που έλειπε από την περιοχή μας. Δεκάδες επιστήμονες συνεργάζονται ήδη με πρωτότυπες εργασίες τους, αφού πλέον βρήκαν τη φιλόξενη  «στέγη τους» στη «Βέροια - Ερατεινή Ημαθία». Το περιοδικό δημοσιεύει τον επιστημονικό και πνευματικό μόχθο των δημιουργών μας από οποιανδήποτε επιστημονικό χώρο με γνώμονα, σκεπτικό και βάση πως θεραπεύει την Ιστορία και τον Πολιτισμό μας. Είναι «ανοιχτό» δη-λαδή σε όσους ερευνούν και δημι¬ουργούν ευρύτερο επιστημονικό και πολιτισμικό έργο – δηλαδή Ιστορία, γιατί «η Ιστορία ως επισκέπουσα επιστήμη υπηρετεί όλες τις επιστήμες και τις δραστηριότητές τους»˙ δεν αναφέρεται μόνο στους ιστορικούς, αλλά σε οποιονδήποτε παράγει «Ιστορία»˙ γιατί «ό,τι σταματάει να γίνεται τώρα, την ίδια στιγμή, αυτόματα, γίνε-ται Ιστορία».

Όλο αυτό το παραγόμενο «Ημαθιώτικο Γεγονός» παρουσιάζεται σε ένα τέλειο εκδοτι-κό έργο, το οποίο παράγεται από τον οτρηρό και ακάματο φιλόλογο και ιστορικό συμπολί-τη μας Δρ. Δρ. καθηγητή Αντώνη Μιχ. Κολτσίδα, ο οποίος διαρκώς και ασταμάτητα μας αιφνιδιάζει με τα άκρως επιστημονικά του συγγράμματά που κοσμούν τη ημαθιώτικη βι-βλιογραφία. Ο καθηγητής Αντώνης Κολτσίδας επάξια είναι ο κατεξοχήν ιστορικός που μπορεί να επωμισθεί και να επιμεληθεί ένα τέτοιο επιστημονικό περιοδικό σύγγραμμα, α-φού γνωρίζει άπλυτα την τοπική μας ιστορία με τη συγγραφή των αντίστοιχων ερευνητικών και συγγραφικών του έργων που είναι γνωστά στους συμπολίτες μας.

Τονίζουμε στο σημείο αυτό πως το τελικό επιστημονικό - εκδοτικό δημιούργημα γίνε-ται πράξη και έργο με την παραγόμενη εκδοτική ποιότητα και εμφάνιση του περιοδικού που παράγεται με τη γενναιόδωρη προσφορά του καταξιωμένου συμπολίτη μας εκδότη - καθηγητή Γε¬ρά¬σιμου Καλλιγά, εκτυπωμένο από το Κέντρο Ξένων Γλωσσών Λέξις και τις Εκδόσεις Super Course και προσφέρεται δωρεάν στους συνεργάτες του περιοδικού, σε εν-διαφερόμενους με τα αντίστοιχα επιστημονικά θέματα και σε βιβλιοθήκες μορφωτικών και  ε¬πι¬σ¬τη¬μονικών μονάδων και φορέων. Έτσι, τελικά παράγεται ένα περιοδικό που συνιστά «εργαλείο» ιστορικής έρευνας και προσφο¬ράς στη διαχρονική  Ιστορία της Βεροίας-Ημαθίας και στοχεύει στην ενάσκηση της το¬πικής αυτογνωσίας.

Στο παρών τεύχος 2 (2018) συμμετέχουν 17 καταξιωμένοι συγγραφείς με τα αντίστοι-χα πρωτότυπα έργα τους:

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΙΩΣΗΦΙΔΗΣ, Στέλεχος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μᬬκε¬δονίας: «Σωσσίδειο Γηροκομείο Βεροίας». Μεταρρυθμιστικές απόπειρες σε μια μονά-δα φροντίδας ηλικιωμένων, αντιμετωπίζοντας ενστικτωδώς το γήρας των δομών και προ-σβλέπο¬ντας στο γέρας των οργανωμένων αλλαγών.

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΚΑΛΛΙΓΑΣ, Καθηγητής - Εκδότης: Επίσκεψη του δημοσιογράφου Γ. Β. Τσο¬κό¬¬που¬λου στη Βέροια τον Οκτώβριο του 1912.

Δρ. Δρ. ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΙΧ. ΚΟΛΤΣΙΔΑΣ, Καθηγητής, Φιλόλογος - Ιστορικός: Εθνο-λογική, γλωσσική και γεωγραφική σύνθεση του ελληνοβλαχικού στοιχειού στα βαλκάνια.

Δρ. ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΟΥΡΤΙΔΗΣ, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Αναγεννητικής Ιατρι-κής και Κυτταρικής Βιολογίας, Ιατρικό Πανεπιστήμιο Νότιας Καρολίνας, Τσάρλεστον, Νό-τια Καρολίνα, ΗΠΑ.

Δρ. ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΜΑΚΡΗΣ, Πρωτοπρεσβύτερος Οικουμενικού Θρόνου: Ενωτικές απόπειρες ορθοδοξίας και παπισμού κατά τον 13ο και τον 14ο αιωνα.

Δρ. ΓΑΡΥΦΑΛΛΙΑ ΚΑΤΣΑΒΟΥΝΙΔΟΥ, Αρχιτέκτων Μηχανικός, Προϊσταμένη Τμήματος Προ¬γραμ¬ματισμού Δήμου Βεροίας, Εντεταλμένη Διδάσκουσα Τμήματος Αρχιτε-κτόνων Πανεπιστημίου Ιωαννίνων: Η στρατηγική βιώσιμης αστικής ανάπτυξης της Βεροίας στα πλαίσια του ΕΣΠΑ 2014-2020: Μια απόπειρα αναζωογόνησης των ιστορικών τόπων μέσα από την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Δρ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Π. ΠΥΡΙΝΟΣ, Πτυχιούχος Παιδαγωγικών και Οικονομικών Επι-στημών: Επαγγελματικό, κοινωνικό και πολιτικό προφίλ των μελών της σχολικής διοίκη-σης στη Βέροια στα 1892-1923.

Mρ. ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΑΝΤ. ΚΟΛΤΣΙΔΑ, Φιλόλογος, Καθηγήτρια: Ο βίος και το έργο του Λουκή Ακρίτα, περιγραφή του δημοσιογραφικού και πολιτικού του έργου.

Mr. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΡΟΒΑΤΑΣ, Dipl. Ing. Elektrotechnik (Tech. Informatik), M. Sc. in Environmental Protection: Καταλληλότητα μιας προταθείσας θέσης για εγκατάσταση μονά-δας επεξεργασίας  αστικών απορριμμάτων και ΧΥΤΥ στο νομό Ημαθίας.

Mρ. ΠΑΥΛΟΣ Δ. ΠΥΡΙΝΟΣ, Θεολόγος, Καθηγητής: «Κατάλογος των χειρογράφων και εντύ¬πων βιβλίων της βιβλιοθήκης της ιεράς μονής Τιμίου Προδρόμου «Σκήτης Βεροί-ας» υπό του μητροπολίτου Βεροίας και Ναούσης Σωφρονίου Σταμουλη, εν έτεσι 1927 (α-πρ. 29 / μ. 13)».

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Ι. ΒΑΣΙΑΔΗΣ, Ιατρός - Χειρουργός Ορθοπεδικός: Η διαχρονική Δευ-τερο¬βάθ¬μια Περίθαλψη στην Ημαθία.

ΓΙΑΝΝΗΣ Δ. ΜΟΣΧΟΠΟΥΛΟΣ, Δικηγόρος, Ερευνητής - Συγγραφέας της Ιστορίας και Λαο¬γρα¬φίας του Ρουμλουκιού: Η βυζαντινή οικογένεια των Καβάσιλα και το τεκμαιρό-μενο ζευγηλατειό της στη θέση της σημερινής Καβάσιλας Ημαθίας.

ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΜΠΟΝΤΑ, Φυσικός, Καθηγήτρια: Δημήτριος Αργυριάδης, ο λόγιος δά-σκαλος των σχολών της Βεροίας (1863-1874).

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΟΡΔ. ΚΑΡΑΣΑΒΒΑΣ, Πτυχιούχος Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου («Ελλη¬νικός Πολιτισμός»), Ερευνητής, Ποιητής: Η Νάουσα του μεσοπολέμου: Πτυχές της πολιτικής, κοινωνικής και επιχειρηματικής ζωής.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΠΆΙΤΣΗΣ, Ερευνητής Τοπικής Ιστορίας: Οι κοινωνικές τάξεις της Νάου¬σας στα χρόνια της βιομηχανικής άνθισης και η συμμετοχή τους στον λαϊκό πολιτι-σμό.

ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΣΠΥΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ, Ιστορικός Ερευνητής - Συγγραφέας: Το άναμμα του «Καρ¬¬τσιούνου» στη Νάουσα και ο συμβολισμός της φωτιάς στον αρχαίο ελληνικό κό-σμο, ένα έθιμο με αρχαιοελληνικές καταβολές.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΟΜΠΟΥΚΗΣ, Υποστράτηγος ε.α.: Κέντρο Επιμόρφωσης Ελληνι-κής Αστυνομίας - Σχολή Μετεκπαίδευσης και Επιμόρφωσης Βόρειας Ελλάδας.

Εφημερίδα Λαός
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Εφημερίδα Λαός - Τοπική Εφημερίδα

Την Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου στη «Στέγη» - Παρουσίαση βιβλίου του Κ. Γαλανούδη «98%»

Την Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου στη «Στέγη» - Παρουσίαση...

Ο Σύλλογος Καρκινοπαθών Βέροιας – Ημαθίας και η...

«Ο μάγος του 13» της Χρυσάνθης Πρωτοψάλτου στη Δημόσια Βιβλιοθήκη Βέροιας

«Ο μάγος του 13» της Χρυσάνθης Πρωτοψάλτου στη Δημόσια...

Η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας, οι εκδόσεις...

Προβολή της ταινίας   BLACK PANTHER στη Δημόσια   Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας

Προβολή της ταινίας BLACK PANTHER στη Δημόσια Κεντρική...

ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ AMERICAN SPACESΟ Φεβρουάριος...

Τεχνική ενημέρωση για τη Φυτοπροστασία της Ροδακινιάς από την ΕΥΡΩΦΑΡΜ - Την Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου στο ΑΙΓΕΣ ΜΕΛΑΘΡΟΝ στις 6 μ.μ.

Τεχνική ενημέρωση για τη Φυτοπροστασία της Ροδακινιάς...