Τα μυστικά για ασφαλές online shopping - Τι να προσέχετε

Τα μυστικά για ασφαλές online shopping - Τι να προσέχετε

Tην ευκολία και την αμεσότητα των ηλεκτρονικών αγορών φαίνεται πως εκτιμούν όλο και περισσότερο οι Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου.

Σχεδόν οι μισοί από τους χρήστες Internet στην Ελλάδα προχώρησαν και σε αγορές μέσω του Διαδικτύου, ποσοστό που αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο και δείχνει τη δυναμική, αλλά και τα περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης που παρουσιάζει ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα.

Αποκαλυπτική είναι η πανευρωπαϊκή έκθεση για το ηλεκτρονικό εμπόριο που πραγματοποίησε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Ένωση Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Ecommerce Europe), το 49% των χρηστών Internet στην Ελλάδα έκανε και ηλεκτρονικές αγορές το 2018. Το αντίστοιχο ποσοστό δύο χρόνια πριν ήταν 45%.

Η Ελλάδα κατατάσσεται στην 20ή θέση μεταξύ των 28 χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στην ουσία μοιράζεται την ίδια θέση με την Πορτογαλία. Στην πρώτη θέση βρίσκεται το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου το 87% των χρηστών Internet πραγματοποίησε το 2018 αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα. Αμέσως μετά, ακολουθεί η Δανία, όπου το αντίστοιχο ποσοστό είναι 86% και η Ολλανδία με 84%.

Σύμφωνα με την έκθεση η πλειονότητα των αγοραστών και συγκεκριμένα το 54% πραγματοποιεί αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα εκτός Ελλάδας. Το 35% πραγματοποιεί αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα που βρίσκονται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ το 19% κάνει αγορές από καταστήματα σε τρίτες χώρες.

Προσοχή στις παγίδες

Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας παρέχει τις κατάλληλες συμβουλές ώστε οι καταναλωτές να αποφεύγουν τις παγίδες.

Ειδικότερα για τις ηλεκτρονικές αγορές αναφέρει ότι ανεξάρτητα από τον τρόπο αγοράς ενός προϊόντος ή υπηρεσίας στην ΕΕ, σε κατάστημα ή στο διαδίκτυο, ο έμπορος πρέπει να παρέχει πριν από την αγορά ορισμένες σαφείς, ακριβείς και κατανοητές βασικές πληροφορίες σχετικά με το προϊόν ή την υπηρεσία.

Πριν από την υπογραφή συμβολαίου με πωλητή ή πάροχο υπηρεσιών στο διαδίκτυο, πρέπει να παρέχονται οι συγκεκριμένες λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας, την επωνυμία και η φυσική διεύθυνση του εμπόρου, το δικαίωμα υπαναχώρησης κλπ.

Τα συμβόλαια πρέπει να είναι γραμμένα σε απλή και κατανοητή γλώσσα και δεν πρέπει να περιέχουν καταχρηστικούς όρους.

Έξοδα αποστολής

Κατά τις ηλεκτρονικές αγορές, πρέπει επίσης να ενημερώνεστε σαφώς για την συνολική τιμή, περιλαμβανομένων των εξόδων αποστολής και άλλων συναφών δαπανών, και να δηλώνετε σαφώς, π.χ. πατώντας ένα πλήκτρο, ότι γνωρίζετε όλα αυτά τα στοιχεία καθώς και ότι η παραγγελία συνεπάγεται υποχρέωση πληρωμής.

Έχετε υπόψη ότι, όπως και για τις αγορές σε καταστήματα, οι ηλεκτρονικές παραγγελίες πρέπει επίσης να παραδίδονται εντός 30 ημερών, εκτός αν έχει συμφωνηθεί διαφορετική ημερομηνία παράδοσης με τον έμπορο.

Πρόσθετο «κρυφό κόστος» – απαγόρευση των προσυμπληρωμένων τετραγωνιδίων

Όταν αγοράζετε ένα αγαθό από έμπορο θα πρέπει να έχετε πάντα τη δυνατότητα να συμφωνήσετε ρητά για κάθε πρόσθετο «κρυφό κόστος», π.χ. ταξιδιωτική ασφάλιση όταν κάνετε κράτηση για πτήση. Είναι παράνομο να προεξοφλούν οι έμποροι τη συμφωνία σας, χρησιμοποιώντας «προεπιλεγμένα» τετραγωνίδια κατά τη διαδικασία της αγοράς.

Επιστροφή ανεπιθύμητων προϊόντων

Όταν αγοράζετε προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω ταχυδρομείου, τηλεφώνου, φαξ, ή μέσω διαδικτύου, από επαγγελματία έμπορο εγκατεστημένο στην ΕΕ, έχετε το δικαίωμα να επιστρέψετε τα ανεπιθύμητα προϊόντα εντός 14 ημερών από την παραλαβή της αγοράς σας.

Ψηφιακό περιεχόμενο


Ειδικές απαιτήσεις πληροφόρησης ισχύουν όταν αγοράζετε ψηφιακό περιεχόμενο στο διαδίκτυο, π.χ. τηλεφόρτωση ή απευθείας μετάδοση μουσικής ή βίντεο. Πριν από την αγορά, θα πρέπει να ενημερώνεστε επίσης για το πώς λειτουργεί το περιεχόμενο σε σχέση με υλικό/λογισμικό (διαλειτουργικότητα) και για τη λειτουργικότητά του, μεταξύ άλλων κατά πόσον εφαρμόζονται τυχόν γεωγραφικοί περιορισμοί στη χρήση του περιεχομένου και αν επιτρέπεται η αντιγραφή από ιδιώτες.

Έχετε επίσης το δικαίωμα υπαναχώρησης εντός 14 ημερών από τη σύναψη συμβολαίου για διαδικτυακό ψηφιακό περιεχόμενο. Ωστόσο, μόλις ξεκινήσετε την τηλεφόρτωση ή τη ροή του περιεχομένου, δεν μπορείτε πλέον να υπαναχωρήσετε από την αγορά, εφόσον βέβαια ο έμπορος έχει τηρήσει τις υποχρεώσεις του. Συγκεκριμένα, ο έμπορος πρέπει να λάβει προηγουμένως ρητή δήλωσή σας ότι συμφωνείτε για την άμεση τηλεφόρτωση ή τη ροή του περιεχομένου, και ότι αναγνωρίζετε ρητώς πως χάνετε το δικαίωμα υπαναχώρησης μόλις ξεκινήσει η προβολή.

πηγή tanea.gr


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σύστημα τεχνητής νοημοσύνης προβλέπει ποιες ταινίες θα πετύχουν

Σύστημα τεχνητής νοημοσύνης προβλέπει ποιες ταινίες...

Η αγωνία των ηθοποιών, του σκηνοθέτη και της εταιρείας...

Τι αποκαλύπτει για την προσωπικότητά σου η φωτογραφία του προφίλ σου στο facebook

Τι αποκαλύπτει για την προσωπικότητά σου η φωτογραφία...

Η φωτογραφία προφίλ που διαλέγουμε για το facebook είναι...

Ο επόμενος στόχος του Facebook που έχει να κάνει με το μυαλό μας

Ο επόμενος στόχος του Facebook που έχει να κάνει με το...

Από καιρό τώρα το Facebook έχει πάψει να αρκείται στο να...

Νέο ΣΟΚ από Facebook: Καταγράφουν σε κείμενο τα ηχητικά μας μηνύματα

Νέο ΣΟΚ από Facebook: Καταγράφουν σε κείμενο τα ηχητικά μας...

Μετά το πρόσφατο πρόστιμο των 5 δις ευρώ για παραβίαση...

Γιατί δεν πρέπει να κοιμάστε με το κινητό στο χέρι

Γιατί δεν πρέπει να κοιμάστε με το κινητό στο χέρι

Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να ξεσπάσει πυρκαγιά αν...

To instagram έχει όριο στον αριθμό των ατόμων που ακολουθείτε

To instagram έχει όριο στον αριθμό των ατόμων που...

Το Instagram είναι ένα από τα αγαπημένα social media και δεν...

Πώς το σύστημα εντοπισμού στα κινητά μπορεί να σώσει ζωές

Πώς το σύστημα εντοπισμού στα κινητά μπορεί να σώσει...

Ο τραγικός θάνατος της Νάταλι Κρίστοφερ στην Ικαρία...

Τέλος στο Instagram βάζει το Facebook - Η μεγάλη αλλαγή

Τέλος στο Instagram βάζει το Facebook - Η μεγάλη αλλαγή

Η Facebook αποφάσισε να προχωρήσει στην αλλαγή ονόματος...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΑΡΘΡΩΝ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ # ΝΕΑ

Σχετικά άρθρα

Η αγωνία των ηθοποιών, του σκηνοθέτη και της εταιρείας παραγωγής για το αν η ταινία τους θα πάει καλά στα ταμεία, όταν κυκλοφορήσει, ίσως μειωθεί στο μέλλον, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη υπόσχεται να μειώσει...

Η φωτογραφία προφίλ που διαλέγουμε για το facebook είναι ενδεικτική του ποιοι είμαστε και τι μηνύματα θέλουμε να περάσουμε.Ερευνητές, όπως αναφέρει το plus.queen.gr, βασίστηκαν στο λεγόμενο «Big 5», το οποίο...

Από καιρό τώρα το Facebook έχει πάψει να αρκείται στο να γνωρίζει απλώς πού βρισκόμαστε, με ποιον είμαστε και τι κάνουμε.Δεν του φθάνει να αναγνωρίζει τις προσωπικές μας προτιμήσεις και τις δραστηριότητές μας....

Μετά το πρόσφατο πρόστιμο των 5 δις ευρώ για παραβίαση των προσωπικών δεδομένων, αλλά και την καταδίκη για την αναγνώριση προσώπων από την εφαρμογή, νέα… βόμβα έσκασε από το Facebook.Η αποκάλυψη ήρθε από το Bloomberg...