ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Ενδοσχολικές επιμορφώσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με θέμα «Αντιμετώπιση κρίσης στη σχολική κοινότητα»

Ενδοσχολικές επιμορφώσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με θέμα «Αντιμετώπιση κρίσης στη σχολική κοινότητα»

Την Παρασκευή 21/2/2020 ολοκληρώθηκαν οι προγραμματισμένες ενδοσχολικές επιμορφωτικές ημερίδες με θέμα «Αντιμετώπιση κρίσης στη σχολική κοινότητα», που διοργανώθηκαν από τον Γεώργιο Μακαρατζή Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου του 3ου Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) Κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης Π.Ε Ημαθίας «ΠΡΟΣΒΑΣΗ» και τους Συλλόγους Διδασκόντων δημοτικών σχολείων του Νομού Ημαθίας..



Στις ημερίδες συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί των 1ου, 6ου, 10ου Δημοτικών Σχολείων Βέροιας, καθώς και των Δημοτικών Σχολείων Βεργίνας – Παλατιτσίων, Ριζωμάτων και Τριποτάμου-Ράχης. Αντικείμενο των επιμορφωτικών ημερίδων ήταν η διαχείριση των γεγονότων κρίσης αναφορικά με την απώλεια ενός μέλους της σχολικής μονάδας ή συγγενικού προσώπου.



Η επιμορφωτική ημερίδα περιλάμβανε δυο μέρη.

Στο πρώτο μέρος ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Γεώργιος Μακαρατζής εστίασε στον προσδιορισμό του γεγονότος κρίσης,  στην επίδραση ενός γεγονότος κρίσης στη λειτουργία της σχολικής μονάδας, στις κατηγορίες των γεγονότων κρίσης, και στην παρουσίαση ενός συνοπτικού σχεδίου ετοιμότητας για τη διαχείριση της κρίσης από τη σχολική μονάδα.



Στο δεύτερο μέρος, οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε δυο βιωματικά εργαστήρια με την καθοδήγηση  της Χριστίνας Τσολάκη, Επιστημονικά Υπεύθυνης του Κέντρου του Κέντρου Πρόληψης Π.Ε. Ημαθίας «ΠΡΟΣΒΑΣΗ» και της Σοφίας Γεώργου Κοινωνιολόγου της «ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ».



 Στο πρώτο εργαστήριο οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν σε θεωρητικό επίπεδο αναφορικά με το πώς τα παιδιά βιώνουν την έννοια της απώλειας, ενώ στο δεύτερο εργαστήριο ήλθαν σε επαφή με τις δικές τους δυσκολίες σε σχέση με τη διαχείριση της απώλειας και την ανάγκη υποστήριξής τους ως βασική προϋπόθεση για  την κατάλληλη αντιμετώπιση των απωλειών που παρουσιάζονται στη σχολική ζωή. 



Κατά την πραγματοποίηση των εργαστηρίων, οι εκπαιδευτικοί σε ομάδες κλήθηκαν να συζητήσουν τα παρακάτω θέματα: (1) Με ποιες απώλειες τα παιδιά έρχονται ή μπορεί να έρθουν αντιμέτωπα. (2) Ποιες από αυτές τις απώλειες οι εκπαιδευτικοί έχουν ή πρόκειται να έχουν δυσκολίες στο να τις διαχειριστούν. (3) Ποια θεωρούν ότι είναι η προέλευση αυτών των  δυσκολιών. (4) Τι θα βοηθούσαν τους/τις εκπαιδευτικούς να διαχειριστούν αυτές τις δυσκολίες.


Στη συνέχεια, κάθε ομάδα παρουσίασε τις απόψεις της στην ολομέλεια. Σύμφωνα με τα δεδομένα που συλλέξαμε από τις παρουσιάσεις των ομάδων φάνηκε ότι  οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ως απώλεια κατά αξιολογική σειρά: τον θάνατο αγαπημένου προσώπου, την εγκατάλειψη των παιδιών, το διαζύγιο, την αναπηρία, την απώλεια εργασίας, τις οικογενειακές συγκρούσεις, την απώλεια οικογενειακής εστίας, την αλλαγή περιβάλλοντος και την απώλεια αντικειμένων.



Όσον αφορά το δεύτερο ζήτημα, διαπιστώσαμε ότι εκπαιδευτικοί δυσκολεύονται περισσότερο στη διαχείριση του θανάτου και της απώλειας της υγείας, επειδή θεωρούν ότι αυτά τα θέματα σχετίζονται με τα προσωπικά τους βιώματα, τις προσωπικές τους απώλειες, την οριστικότητα και το αμετάκλητο του γεγονότος, τη διαχείριση των συναισθημάτων και τις παρερμηνείες των παιδιών.

Ως πηγές των παραπάνω δυσκολιών, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί αναφέρουν: την προσωπική σχέση με τα παιδιά, τη διαχείριση των συναισθημάτων, την απουσία πλαισίου διαχείρισης, τον κίνδυνο ταύτισης ή συμπάθειας και την κατάλληλη κατάρτιση.


Για την αντιμετώπιση των παραπάνω δυσκολιών οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι μπορεί να τους βοηθήσουν: η επιμόρφωση, η παρέμβαση ειδικών, η συνεργασία του σχολείου με φορείς, οι τεχνικές διαχείρισης κρίσεων, η συνεργασία μεταξύ του σχολείου και γονέων, η προσωπική σχέση με τα παιδιά, η διαμόρφωση ενός σχεδίου ετοιμότητας, το νομοθετικό πλαίσιο, η ψυχραιμία, η διακριτικότητα, η υποστήριξη και η συζήτηση.



Από τα παραπάνω συμπεραίνουμε ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν αναγκαίο να είναι ικανοί/ές να διαχειρίζονται με επιτυχία τα  γεγονότα κρίσεων στη σχολική μονάδα.  Η παραπάνω ανάγκη μπορεί να ικανοποιηθεί μέσα από τη συνεχή και συστηματική επιμόρφωσή τους, τη διαμόρφωση σχετικού νομοθετικού πλαισίου και την υποστήριξη της σχολικής μονάδας από εξωτερικούς φορείς (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, κοινωνικές υπηρεσίες).

Εφημερίδα Λαός
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Εφημερίδα Λαός - Τοπική Εφημερίδα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Την Τρίτη 16 Δεκεμβρίου στη Στέγη: Παραδοσιακά  κάλαντα και τραγούδια από όλη την Ελλάδα, από το Μουσικό  Σχολείο Βέροιας

Την Τρίτη 16 Δεκεμβρίου στη Στέγη: Παραδοσιακά κάλαντα...

Συναυλία των συνόλων παραδοσιακής μουσικής του...

Άναμμα του Χριστουγεννιάτικου Δέντρου στην πλατεία του πρώην Δημαρχείου Μελίκης, το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου

Άναμμα του Χριστουγεννιάτικου Δέντρου στην πλατεία...

Πολλές εκπλήξειςπεριμένουν μικρούς και μεγάλους στην...

Τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου:   Υποδοχή του  Άη Βασίλη στον Σταθμό της Αλεξάνδρειας και στο Πνευματικό Πολιτιστικό Κέντρο

Τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου: Υποδοχή του Άη Βασίλη στον...

Ο Δήμος Αλεξάνδρειας ανακοινώνει με χαρά την άφιξη του...

Με λαμπρότητα η Φωταγώγηση του Χριστουγεννιάτικου Δέντρου στην Επισκοπή

Με λαμπρότητα η Φωταγώγηση του Χριστουγεννιάτικου...

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και παρουσία πλήθους δημοτών ...

ΚΥΡΙΑΚΗ 14 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΕΧΝΩΝ:  Η Αθηναϊκή Συμφωνική Ορχήστρα Νέων, κλείνει το ΔΦΚΒ με διάσημα κοντσέρτα για κιθάρα από τους φιναλίστ του Διαγωνισμού

ΚΥΡΙΑΚΗ 14 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΕΧΝΩΝ: Η Αθηναϊκή...

Ένα σημαντικό καλλιτεχνικό γεγονός θα λάβει χώρα στη...

Προβολή της ταινίας The Big Father του Κωνσταντίνου Στραγαλινού, στη Λέσχη Κινηματογράφου και Πολιτισμού Αλεξάνδρειας

Προβολή της ταινίας The Big Father του Κωνσταντίνου...

Η Λέσχη Κινηματογράφου και Πολιτισμού Αλεξάνδρειας ...

ΥΕΡΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ- ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΟΘΟΝΗ: Έκθεση ζωγραφικής και βίντεο της Έλενας Παρθενοπούλου, στη Νάουσα

ΥΕΡΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ- ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΟΘΟΝΗ: Έκθεση ζωγραφικής...

Η ατομική έκθεση της Έλενας Παρθενοπούλουμε τίτλο...

Το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου στη Νάουσα Μία φανταστική Παραμονή Χριστουγέννων από  το harp ensemble “PerHaRpsmini”

Το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου στη Νάουσα Μία φανταστική...

Ένα σύνολο από νεαρούςαρπίστες,7-20χρονών από τη...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΑΡΘΡΩΝ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ # ΝΕΑ

Σχετικά άρθρα

BEΡΟΙΑ | ΓΙΟΡΤΕΣ ΠΟΛΗΣ | Άλσος ‘23Από Παρασκευή 30/6 έως Τετάρτη 4/9Η Κ.Ε.Π.Α. Δήμου Βέροιας παρουσιάζει το θερινό πρόγραμμα εκδηλώσεων στο ανοιχτό θέατρο «Μελίνα Μερκούρη» στο Άλσος Παπάγου. Θέατρο, συναυλίες,...

Συνεχίζονται οι προβολές κινηματογραφικών ταινιών Α’ προβολής στο Θερινό Δημοτικό Θέατρο Νάουσας "Μελίνα Μερκούρη" για την θερινή περίοδο 2022, με την ταινία  "Φανταστικά Ζώα: Τα Μυστικά του...

Την Τρίτη 21 Ιουνίου στις 21:30«ΚΑΙ ΜΕΙΝΑΜΕ ΑΝΘΡΩΠΟΙ»Οι συναυλίες της ‘Αλκηστις Πρωτοψάλτη είναι πάντα  ένα σπουδαίο μουσικό γεγονός που κανείς δεν θέλει να χάσει!Έτσι και φέτος, «μοναδική» καλλιτέχνης  με...

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Δευτέρας (28/2) στην μεγάλη αίθουσα εκδηλώσεων του ξενοδοχείου ΑΙΓΕΣ στη Βέροια, η παρουσίαση του νομικού βιβλίου του δικηγόρου Μιχάλη Χασιώτη με τίτλο «Η Αρχή...