Αδυναμία αντιμετώπισης των μεγάλων προβλημάτων και συνεχή μετάθεση ευθυνών καταλόγισε στη διοίκηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ο επικεφαλής της παράταξης της αντιπολίτευσης «ΑΛΛΑΓΗ στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας», καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος.
Η
παράταξη παρουσίασε σε συνέντευξη Τύπου τον απολογισμό των
δραστηριοτήτων της και τις διεκδικήσεις της για την επίλυση των
μεγάλων ζητημάτων της περιφέρειας, με αφορμή τη συμπλήρωση ενός χρόνου από τη
συγκρότησή της.
Όπως
ανέφερε ο κ. Μυλόπουλος, η παράταξη υπέβαλε συνολικά 32 ερωτήσεις προς
το Περιφερειακό Συμβούλιο για αντίστοιχα προβλήματα, εκ των οποίων οι 23
απευθύνονταν προς τη διοίκηση με αίτημα για γραπτή απάντηση και οι υπόλοιπες 9
αφορούσαν σε ερωτήσεις και τοποθετήσεις της παράταξης στις τέσσερις
συνεδριάσεις λογοδοσίας του περιφερειακού συμβουλίου. «Η γενική εικόνα είναι
ότι η διοίκηση της Περιφέρειας είναι μία διοίκηση περιορισμένης
ευθύνης. Κάθε φορά που υποδείξαμε προβλήματα και προτείναμε λύσεις η
απάντηση ήταν είτε ότι τα προβλήματα δεν υπάρχουν ή έχουν αντιμετωπιστεί και το
συνηθέστερο ότι ευθύνεται κάποιος άλλος. Η μετάθεση ευθυνών για μεγάλα θέματα,
όπως τα αντιπλημμυρικά έργα, η λειψυδρία, το κυκλοφοριακό είναι μία πολιτική, η
οποία δεν ευνοεί τη διοίκηση μίας μεγάλης περιφέρειας, διότι παραπέμπει τις
προτάσεις και τις λύσεις συνέχεια αλλού», τόνισε.
Ο επικεφαλής της παράταξης σημείωσε πως μόνη εξαίρεση είναι η πρόταση που υπέβαλε τον Φεβρουάριο για ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο αντιπλημμυρικής προστασίας της περιφέρειας. Όπως είπε, ο περιφερειάρχης δέχτηκε τις προτάσεις και κυρίως αυτή για τη συγκρότηση διαπαραταξιακής επιτροπής στο περιφερειακό συμβούλιο, η οποία θα αναλάβει πρωτοβουλίες για τον εκσυγχρονισμό και την αναθεώρηση του πλαισίου σύνταξης των μελετών αντιπλημμυρικής προστασίας, ωστόσο έκτοτε καμία σχετική πρωτοβουλία δεν έχει αναληφθεί, ενώ ούτε καν συγκροτήθηκε η επιτροπή. Αντίστοιχη τύχη, πρόσθεσε, είχαν και οι προτάσεις της παράταξης για τη λειψυδρία, οι οποίες υποβλήθηκαν στην τέταρτη συνεδρίαση λογοδοσίας.
Σε
ό,τι αφορά το κυκλοφοριακό, ο κ. Μυλόπουλος αναφέρθηκε στο Flyover,
το οποίο χαρακτήρισε αχρείαστο έργο που όχι μόνο δεν θα λύσει το κυκλοφοριακό,
αλλά θα το επιδεινώσει, καθώς θα ενθαρρύνει τη χρήση του ΙΧ. Για το δε Μετρό
Θεσσαλονίκης εξέφρασε ανησυχία για την ασφαλή λειτουργία του,
επισημαίνοντας ότι η λειτουργός εταιρεία ανέλαβε το έργο το φθινόπωρο του 2023,
ενώ τα δοκιμαστικά δρομολόγια χρειάζονται 18 μήνες συνεχούς λειτουργίας. «Γι'
αυτό και έχουμε εγκαίρως ζητήσει από τη λειτουργό εταιρεία να διαβεβαιώσει
υπεύθυνα το επιβατικό κοινό ότι στο τέλος του Νοεμβρίου το μετρό θα
λειτουργήσει εμπορικά και σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς ασφαλείας»,
ανέφερε, προσθέτοντας ότι σε άλλη περίπτωση ας μετατεθεί η λειτουργία του για
τον Απρίλιο του 2025.
Στο
θέμα της αξιοποίησης του παραλιακού μετώπου αναφέρθηκε η
περιφερειακή σύμβουλος και μέλος της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης,
Μαρία Αγγελιδάκη, η οποία έκανε λόγο για ένα κακοσχεδιασμένο σύνολο ασυνάρτητων
μεταξύ τους παρεμβάσεων που θα επιδεινώσουν την εικόνα της παραλίας.
Η
περιφερειακή σύμβουλος Σερρών, Μαρία Παπαδημητρίου, μίλησε για τις πρόσφατες
πυρκαγιές στις Σέρρες, όπου, όπως είπε, υπήρξε αδράνεια και έλλειψη
συντονισμού, με αποτέλεσμα να μαίνονται για τρεις εβδομάδες, για τα σχέδια
εγκατάστασης ΑΠΕ σε καμένες περιοχές, αλλά και για τις κοπές δέντρων στον
ποταμό Αγγίτη με αφορμή την εκτέλεση αντιπλημμυρικών έργων.
Από
την πλευρά του, ο περιφερειακός σύμβουλος Πέλλας και
εκπρόσωπος της παράταξης στην Επιτροπή Ανάπτυξης, Φώτης Χατζόγλου, εστίασε στη
μαζική έκδοση αδειών για ΑΠΕ χωρίς συνολικό πλαίσιο και χωρίς να λαμβάνονται
υπόψη οι τοπικές κοινωνίες, στην έλλειψη συγκοινωνιών στη συγκεκριμένη
περιφερειακή ενότητα, αλλά και στα προβλήματα περιβαλλοντικής υποβάθμισης της
Τάφρου 66.