Το πρωί της Παρασκευής, 23ης Μαΐου, στο Παύλειο Πολιτιστικό Κέντρο Βεροίας πραγματοποιήθηκε η μηνιαία Ιερατική Σύναξη της Ιεράς Μητροπόλεως Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας.
Τη σύναξη προλόγισε ο Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Μητροπόλεως, Αρχιμανδρίτης Αθηναγόρας Μπίρδας, ο οποίος καλωσόρισε τους Ιερείς και παρείχε οδηγίες για διοικητικά και οργανωτικά θέματα ενόψει της ενάρξεως των εκδηλώσεων των «ΛΑ’ Παυλείων» καθώς και της «7ης Ιατρικής Εβδομάδος του Αγίου Λουκά του Ιατρού».
Στη συνέχεια, τον λόγο έλαβε ο Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος της Ιεράς Μητροπόλεως, Αρχιμανδρίτης Δημήτριος Μπακλαγής, ο οποίος ενημέρωσε το ιερατικό σώμα για το εγκύκλιο σημείωμα της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, αναφορικά με τη χρήση των τραπεζικών ηλεκτρονικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τις επιταγές του νέου κανονισμού.
Καταληκτικά μίλησε ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας κ. Παντελεήμων, ο οποίος προέτρεψε τους Ιερείς να συμμετάσχουν ενεργά στις λατρευτικές, πολιτιστικές, καλλιτεχνικές και επιστημονικές εκδηλώσεις των «ΛΑ’ Παυλείων», που διοργανώνει για 31η συνεχή χρονιά η Αποστολική Μητρόπολη της Βεροίας προς τιμήν του ιδρυτού της, Αγίου ενδόξου Αποστόλου Παύλου.
Οι εκδηλώσεις των «ΛΑ’ Παυλείων» και της «7ης Ιατρικής Εβδομάδος» θα ξεκινήσουν το εσπέρας της 29ης Μαΐου, στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό του Αγίου Λουκά του Ιατρού στην Ιερά Μονή Παναγίας Δοβρά Βεροίας, με την πάνδημη υποδοχή της χαριτόβρυτης Τιμίας Χειρός του Αγίου Ιερομάρτυρος Χαραλάμπους του Θαυματουργού. Οι εκδηλώσεις θα κορυφωθούν το εσπέρας της 29ης Ιουνίου, με τον Διορθόδοξο Πολυαρχιερατικό Εσπερινό στο Βήμα του Αποστόλου Παύλου.
Ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας κ. Παντελεήμων μίλησε στους Ιερείς για την Δεσποτική εορτή της Αναλήψεως του Κυρίου, που θα εορτάσουμε προσεχώς λέγοντας μεταξύ άλλων: Ἡ Ἀνάληψη εἶναι ἕνα πολύ μεγάλο γεγονός γιά τήν Ὀρθόδοξη πίστη καί Ἐκκλησία. Ὅπως δηλώνει ἡ λέξη, ὁ Κύριός μας μέ τήν ἀνάληψη ἀνέκτησε, ξαναπῆρε τή δόξα πού εἶχε προαιώνια ὡς Θεός, ὁμοούσιος καί σύνθρονος μέσα στήν Ἁγία Τριάδα. Αὐτή τή δόξα δέν τήν ἀπέβαλε ποτέ, ἀλλά μέ τό νά γίνει ἄνθρωπος ἁπλά τήν ἀπέκρυψε. Ὁ ἴδιος ὁ Χριστός στήν ἀρχιερατική του προσευχή παρακάλεσε τόν Πατέρα του, λέγοντας: «Ἐγώ σέ δόξασα ἐπί τῆς γῆς. Τό ἔργο πού μοῦ ἔδωσες νά πραγματοποιήσω, τό λυτρωτικό ἔργο, τό τελείωσα. Καί τώρα δόξασέ με καί Σύ Πάτερ, πλησίον Σου, μέ τή δόξα τήν ὁποία εἶχα κοντά σου, πρίν ἀκόμα νά ὑπάρξει ὁ κόσμος» (Ἰωαν. 17,4-5).
Ἡ Ἀνάληψη εἶναι, ἑπομένως, ἑορτή θριάμβου καί χαρᾶς καί δόξης τοῦ Μονογενοῦς Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ.
Ὅπως οἱ στρατηλάτες τοῦ κόσμου, ἐπιστρέφοντα ἀπό μία νικηφόρο ἐκστρατεία, τελοῦν θρίαμβο γιά νά πανηγυρίσουν τή νίκη τους καί ἐπιδεικνύουν τά λάφυρα πού πῆραν ἀπό τόν ἐχθρό, ἔτσι ἀκριβῶς συνέβη καί μέ τόν Κύριο. Ἔδωσε μάχη ἐπάνω στή γῆ ἐναντίον τῆς ἁμαρτίας καί ἐναντίον τῶν δυνάμεων τοῦ Σατανᾶ καί κέρδισε.
Ἔζησε χωρίς νά διαπράξει καμία ἁμαρτία στή γῆ, ἔπαθε καί σταυρώθηκε καί ἐτάφη γιά νά πληρώσει γιά τίς ἀνθρώπινες ἁμαρτίες. Καί ὁ διάβολος πῆρε τήν ἀπολαβή του θανατώνοντάς τον καί ὁ Θεός πῆρε δικαιοσύνη γιά τήν ἀνθρώπινη ἀνταρσία. Ὁ Χριστός εἰσῆλθε στόν Ἅδη ὡς βασιλεύς καί ἰσοπέδωσε τά ὀχυρά τοῦ θανάτου καί τῆς φθορᾶς. Ἀπελευθέρωσε τούς δεσμίους του. Καί στή συνέχεια ἀνέβηκε θριαμβευτής στόν οὐρανό. Ἐκεῖ τόν ὑποδέχονται τά τάγματα τῶν ἀγγέλων καί τῶν ἀρχαγγέλων, ἀλαλάζοντας γιά τήν κραταιά νίκη τοῦ Δεσπότου καί γιά τή λύτρωση τοῦ ἀνθρώπου. Τό πανηγύρι τοῦ οὐρανοῦ ἑνώνεται μέ τό θρίαμβο τῆς Ἐκκλησίας ἐπί γῆς, πού ψάλλει τά νικητήρια στόν Κύριο τῆς δόξης, πού νίκησε κατά κράτος τή φθορά καί τό θάνατο.
Ὁ Χριστός δέν ἀπαλλάσσει μόνο τήν ψυχή μας ἀπό τήν ἁμαρτία οὔτε καθαίρει μόνο τό σῶμα μας ἀπό τούς ρύπους της, ἀλλά μᾶς ἀνακαινίζει ὁλοκληρωτικά. Μᾶς ἁγιάζει ψυχικά καί σωματικά καί μᾶς ἀποκαθιστᾶ σέ ἀνώτερη θέση ἀπό αὐτήν πού μᾶς εἶχε χαρίσει ὁ Θεός, ὅταν μᾶς δημιούργησε, καθιστώντας τήν ἀνθρώπινη φύση καί τήν ἀνθρώπινη σάρκα συμπάρεδρο στόν θρόνο τῆς δόξης τοῦ Θεοῦ στό πρόσωπο τοῦ Θεανθρώπου Κυρίου μας, ὁ ὁποῖος ἐν σώματι ἀνελήφθη, «τῆς σαρκός θεώσας τό πρόσλημμα».