Επιτρέψτε μου να μεταφέρω λίγα λόγια για τον δικηγόρο, πολιτικό και συγγραφέα με τις ωραίες ιδέες και το χαμηλό προφίλ πόντιο συμπατριώτη μας,πριν λίγες ημέρες ταξίδεψε στη γειτονιά των αγγέλων.
Οφείλουμε στη μνήμη του να ενημερώσουμε τους συμπολίτες μας για κάποια βασικά πράγματα που χαρακτήριζαν το Γιώργο Χιονίδη, όπως η καλοσύνη και η αισιοδοξία του,η εργατικότητα και η ανιδιοτέλεια του, μα πάνω από όλα η ανεπανάληπτη ανθρωπιά του.
Άνθρωπος διακριτικός, μεστός στα λόγια και ενεργός στις πράξεις. Αρχές, αξίες, ήθος και ευγένεια ήταν το φυσικό του προφίλ διατηρώντας πάντα χαμηλούς τόνους και χωρίς πολλά λόγια κέρδιζε την εκτίμηση και το σεβασμό όλων μας.
Χιονίδης, Γεώργιος (1934-2025).
Γεννήθηκε στο χωριό Ράχη Ημαθίας, από γονείς Ποντίους. Ο πατέρας του Χαραλάμπης ήταν Σανταίος δάσκαλος, σπουδαγμένος στο Φροντιστήριο Τραπεζούντας ενώ ο παππούς του (Γεώργιος Χιονίδης του Ευσταθίου) διατέλεσε πολλές φορές, κοινοτικός άρχοντας στη Σάντα του Πόντου.
Ο Γ. Χιονίδης σπούδασε πολιτικές επιστήμες στην Πάντειο και νομικά στη Νομική σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Υπηρέτησε ως μόνιμος αξιωματικός του Οικονομικού Σώματος του Στρατού, από όπου παραιτήθηκε το 1958.
Από το 1961 ως το 1991 άσκησε τη δικηγορία. Διετέλεσε νομάρχης Πιερίας στην κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας (1974) και ύστερα εκλέχθηκε βουλευτής Ημαθίας στις εκλογές του 1974 με την Ένωση Κέντρου-Νέες Δυνάμεις (που μετονομάστηκε κατόπιν σε ΕΔΗΚ).
Υπήρξε επίσης υποψήφιος ευρωβουλευτής το 1981 και το 1984, του ΚΟΔΗΣΟ, του οποίου ήταν ιδρυτικό μέλος.
Το 1994 εκλέχθηκε δημοτικός σύμβουλος στο Δήμο Βεροίας (επικεφαλής συνδυασμού).
Δημοσίευσε πολλές ιστορικές εργασίες σε αυτοτελείς εκδόσεις, όπως την “Ιστορία της Βέροιας”, μία μονογραφία για την επανάσταση του Ολύμπου στα 1822 κτλ. Νομικές μελέτες και άρθρα του δημοσιεύτηκαν σε νομικές επιθεωρήσεις, εφημερίδες και περιοδικά.
Διετέλεσε επίσης πρόεδρος της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Βέροιας επί εννέα συναπτά έτη και μέλος πολλών επιστημονικών εταιρειών και σωματείων, αντεπιστέλον μέλος της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, επίτιμος πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Βεροίας, του Συλλόγου Βεροιέων Θεσσαλονίκης, της Θρακικής Εστίας Βέροιας και της Ευξείνου Λέσχης Βεροίας.
Πήρε μέρος σε πολλά συνέδρια, ελληνικά και διεθνή.
Τιμήθηκε με το οφίκιο του Άρχοντος Νοταρίου της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας από τον Οικουμενικό Πατριάρχη (1995), βραβεύτηκε από την Ακαδημία Αθηνών για την πνευματική προσφορά του (1995), ενώ το 2004 του απονεμήθηκε ο Χρυσός Σταυρός του Αγίου Παύλου από την μητρόπολη Βεροίας-Ναούσης και Καμπανίας.
Η Εύξεινος Λέσχη Βέροιας τίμησε δύο φορές τον εκλιπόντα και του απένειμε άξια τον τίτλο του επίτιμου προέδρου της.Το τιμητικό ενθύμημα και το τιμητικό δίπλωμα πρόσφερε αφιλοκερδώς για τις βραβεύσεις η κ. Βασιλική Σιδηροπούλου- Καραμήτσου η οποία με λίγα λόγια μας εξηγεί πως εμπνεύστηκε το τιμητικό δίπλωμα:
<<Σε μια προσπάθεια να παρουσιαστεί επεξηγηματικά η πολυσύνθετη διαδικασία ( έμπνευσης, σχεδίασης και παραγωγής) ενός έργου ,η ζωγράφος Βασιλική Σιδηροπούλου- Καραμήτσου με λίγα λόγια υπογραμμίζει τις αισθητικές της προτιμήσεις, ανάλογα με το τιμώμενο πρόσωπο.
Το γραφικό έργο, αποτελείται από ένα περίπλοκο θεματικό σύμπλεγμα. Είναι γνήσιο, μοναδικό και πρωτότυπο.
Η σύνθεση είναι διαγώνια και ξεκινάει από αριστερά εικονίζοντας ένα Βεροιώτικο αρχοντικό στην περιοχή Μπαρμπούτα. Στη συνέχεια υπάρχει ένα καμπυλωτό ψηφιδωτό που βρίσκεται στην ίδια ευθεία με τη μονή της Παναγίας Σουμελά. Δεξιά και αριστερά επάνω υπάρχει ο ήλιος της Βεργίνας και ο μονοκέφαλος ποντιακός αετός που ήταν το επίσημο έμβλημα της δυναστείας των μεγάλων Κομνηνών που ίδρυσαν και κυβέρνησαν την αυτοκρατορία της Τραπεζούντας. Στο επάνω μέρος του πίνακα υπάρχει ελεύθερη σχηματικά απόδοση ανθεμίων μαζί με το πουλί της σοφίας, την κουκουβάγια. Κυρίαρχο εστιακό σημείο της σύνθεσης είναι η μορφή του Χριστού ,σύμβολο της χριστιανικής θρησκείας.
Υπάρχει ακόμη σε γραμμική απόδοση η μορφή της δικαιοσύνης και πιο κάτω μερικά βιβλία, η μόνιμη ενασχόληση του ιστορικού Γιώργου Χιονίδη.
Η ενότητα κλείνει με γεωμετρικά σχήματα μαιάνδρου που μας παραπέμπουν σε σοφούς νόμους(ρυθμού, αρμονίας) της αρχαιότητας.
Το έργο είναι συμβολικό, με χαμηλούς και ζεστούς χρωματισμούς που μεταδίδουν τους απόηχους του εσωτερικού πνευματικού φορτίου του τιμηθέντος>>.
Ο Πρόεδρος της ΕΛΒ
Τουμπουλίδης Νικόλαος