Η επικείμενη έναρξη του δυτικού προαστιακού σιδηρόδρομου της Θεσσαλονίκης στα τέλη Νοεμβρίου, που θα συνδέει τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό με τη Σίνδο, ανοίγει νέους ορίζοντες όχι μόνο για τη μητροπολιτική Θεσσαλονίκη αλλά και για τις γειτονικές πόλεις. Μία από αυτές είναι η Βέροια, που με τη χιλιομετρική της εγγύτητα(70 χιλιόμετρα από τη Θεσσαλονίκη) και την ευνοϊκή γεωμορφολογία, το ανάγλυφο του εδάφους μεταξύ των δύο πόλεων είναι ήπιο, χωρίς φυσικά εμπόδια που θα απαιτούσαν δαπανηρές τεχνικές επεμβάσεις, γεγονός που καθιστά την επέκταση του προαστιακού δικτύου τεχνικά εύκολη και οικονομικά αποδοτική. Η περιοχή διαθέτει ήδη υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμή του άξονα ΠΑΘΕ, η οποία θα μπορούσε με μικρές παρεμβάσεις να φιλοξενήσει τα νέα προαστιακά δρομολόγια και να αποτελέσει τον πιο φυσικό και στρατηγικό προορισμό για τη δεύτερη φάση επέκτασης του έργου.
Μια τέτοια επέκταση θα ήταν καταλύτης για την τοπική οικονομία. Δεν συμμερίζομαι την άποψη ότι θα ζημιώσει την τοπική Αγορά, αντιθέτως πιστεύω ότι θα ενισχύσει την εμπορική δραστηριότητα, λόγω της αύξησης της επισκεψιμότητας, που παράλληλα θα τονώσει και την τουριστική κίνηση στην πόλη μας. Για τους κατοίκους της Βέροιας, ο προαστιακός θα σημάνει αναβάθμιση της ποιότητας ζωής. Φοιτητές, εργαζόμενοι και επισκέπτες θα μπορούν αμφίδρομα να κινούνται γρήγορα, οικονομικά και με ασφάλεια.
Η επέκταση του προαστιακού δεν είναι απλώς ένα τεχνικό ή συγκοινωνιακό έργο. Είναι ένα βήμα ισόρροπης ανάπτυξης. Με τον δυτικό προαστιακό να φτάνει σύντομα ως τη Σίνδο και αργότερα προς τα Γιαννιτσά, η Βέροια μπορεί και πρέπει να τεθεί στο επίκεντρο του επόμενου σχεδιασμού. Η εγγύτητα, η υποδομή και η αναπτυξιακή της δυναμική καθιστούν την πόλη ιδανικό επόμενο σταθμό σε μια γραμμή που θα ενώνει τη Μακεδονία – όχι μόνο μεταφορικά, αλλά και οικονομικά, πολιτιστικά και κοινωνικά.
Ζήσης Μιχ. Πατσίκας