ΕΛΛΑΔΑ

Όσοι προκαλούν σοβαρά ατυχήματα θα εκτίουν την ποινή τους σε νοσοκομεία μαζί με τα θύματα τροχαίων

Όσοι προκαλούν σοβαρά ατυχήματα θα εκτίουν την ποινή τους σε νοσοκομεία μαζί με τα θύματα τροχαίων

Tον τρόπο της βιωματικής εμπειρίας που θα του επιβάλλεται ως ποινή, εξετάζει να υιοθετήσει το υπουργείο Μεταφορών σε όσους προκαλούν σοβαρά τροχαία ατυχήματα. Συγκεκριμένα, όπως εξήγησε ο βουλευτής Ημαθίας και πρόεδρος της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας  Γιώργος Ουρσουζίδης μιλώντας στο «Λαό» για την πρόταση που κατατέθηκε σε ημερίδα του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας στην οποία συμμετείχε και ο ίδιος, πρόκειται για μια μορφή ποινής την οποία θα εκτίει αυτός που θα προκαλεί το τροχαίο, σε νοσοκομείο στο οποίο θα νοσηλεύονται θύματα ατυχημάτων, ή σε σωφρονιστικό ίδρυμα με φυλακισμένους που ευθύνονται για την πρόκληση σοβαρών τροχαίων. «Βέβαια, το θέμα πρέπει να ωριμάσει και νομικά, ωστόσο είναι στη σωστή κατεύθυνση και εφαρμόζεται ήδη με καλά αποτελέσματα στη Σουηδία» εκτίμησε ο κ. Ουρσουζίδης. 

Πιο συγκεκριμένα στο πλαίσιο ημερίδας, που διοργανώθηκε από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», με θέμα «Πολιτεία & Πολίτες: Συνέργεια για την πρόληψη των τροχαίων συγκρούσεων», ο κ. Μαυραγάνης ανακοίνωσε ότι το υπουργείο εξετάζει την υιοθέτηση βιωματικών ποινών σε όσους προκαλούν σοβαρά τροχαία ατυχήματα, όπως υπηρεσίες σε νοσηλευτικά ιδρύματα. «Με αυτόν τον τρόπο, ο παραβάτης θα συνειδητοποιεί τι προκάλεσε, θα παραδειγματίζεται», υποστήριξε ο κ. Μαυραγάνης, σημειώνοντας, ωστόσο, πως ύψιστη προτεραιότητα για τη μείωση των τροχαίων αποτελεί η κατάλληλη ενημέρωση και παιδεία.  Σε αυτό το πλαίσιο, ανέφερε πως θα ξεκινήσει η εφαρμογή της διαδικτυακής πλατφόρμας e-drive academy, καθώς και άλλα εκπαιδευτικά προγράμματα.

 Επίσης, υφυπουργός Μεταφορών σχολίασε αρνητικά την έλλειψη καμερών παρακολούθησης ταχύτητας στις εθνικές οδούς, λόγω έλλειψης διαθέσιμων κονδυλίων, ζητώντας τη συνδρομή των εταιρειών παραχώρησης.Tα τροχαία δυστυχήματα: Στην Ελλάδα, δύο άνθρωποι χάνουν κάθε μέρα τη ζωή τους στον δρόμο.

 «Την πρώτη αιτία θανάτου, παγκοσμίως, αποτελούν τα τροχαία δυστυχήματα σε ηλικίες μεταξύ 15-29 ετών, τη δεύτερη μεταξύ 5-14 ετών και την τρίτη μεταξύ 30-44 ετών» σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο αναπληρωτής επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, Αργύρης Περουλάκης, τονίζοντας πως επιδίωξη της ΕΕ είναι η μείωση των θανάτων από τροχαία κατά 50% έως το 2020. 

Σε ό,τι αφορά το διάστημα 2005-2014, ο αριθμός των τροχαίων θανάτων στην ΕΕ μειώθηκε περισσότερο από 50% μεταξύ 10-34 χρονών και αυξήθηκε για τους ηλικιωμένους άνω των 85 ετών. 

Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, δύο άνθρωποι χάνουν κάθε μέρα τη ζωή τους στον δρόμο, άλλοι τρεις μένουν με μόνιμη αναπηρία, και την περίοδο 2004-2014, 14.665 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στον δρόμο και 19.164 τραυματίστηκαν σοβαρά. Σε ό,τι αφορά τον οικονομικό αντίκτυπο των τροχαίων δυστυχημάτων, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Περουλάκης, «το παγκόσμιο κόστος των τροχαίων υπολογίζεται σε περίπου 518 δισεκατομμύρια δολάρια (WHO), στην Eυρώπη για κάθε ένα άτομο που σκοτώνεται επτά άτομα θα χρειαστούν ιατρική φροντίδα (ΕU) και στην Ελλάδα το ετήσιο εθνικό κόστος των τροχαίων δυστυχημάτων εκτιμάται μεταξύ 1,5 και 4,% του ΑΕΠ~ 3,41 δισ. ευρώ (HITE)».

 Όπως επεσήμανε, τα προβλήματα στον τομέα της οδικής ασφάλειας είναι κοινά σε όλες τις χώρες της ΕΕ, γι’ αυτό και η Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να βοηθήσει τις κυβερνήσεις των κρατών-μελών να συνεργάζονται μεταξύ τους και να ανταλλάσσουν στοιχεία. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, συμπλήρωσε, θα επιδιωχθεί η λήψη των εξής μέτρων: Εθνική συνεργασία, ανταλλαγή υποδειγματικών πρακτικών, έρευνα και μελέτες, εκστρατείες ευαισθητοποίησης του κοινού και, σε ορισμένες περιπτώσεις, θέσπιση ρυθμίσεων.

 Από την πλευρά της, η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ) «Πάνος Μυλωνάς», Βασιλική Δανέλλη Μυλωνά, αναφέρθηκε στις δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης στην Αττική και σε όλη τη χώρα για τη σωστή ενημέρωση και πρόληψη των τροχαίων δυστυχημάτων, που αποτελούν μάστιγα για την κοινωνία μας.

 Με κεντρικό μήνυμα «Υπεύθυνη οδήγηση σημαίνει σεβασμός στη ζωή!», φέτος, δίνεται προτεραιότητα στην ενίσχυση της κυκλοφοριακής αγωγής, της υπεύθυνης οδήγησης και της ευγένειας στους ελληνικούς δρόμους, μέσα από πρωτοβουλίες για την εκπαίδευση και την ευαισθητοποίηση στην οδική ασφάλεια όλων των χρηστών του οδικού δικτύου: Μαθητών, γονέων, εκπαιδευτικών, πολιτών και εκπροσώπων φορέων. Στόχος, όπως είπε, είναι η ευαισθητοποίηση όλων των εμπλεκόμενων φορέων του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, αλλά και των βασικών διαμορφωτών γνώμης, στην ανάγκη μίας συστηματικής και αποτελεσματικής αντιμετώπισης του προβλήματος των τροχαίων συγκρούσεων στη χώρα μας, προκειμένου να επιτευχθεί δραστική μείωση στο θλιβερό κόστος σε ανθρώπινες ζωές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αντικειμενικές αξίες ακινήτων: «Παγώνουν» έως και το 2027 οι αλλαγές -Ποιοι φόροι δεν θα αυξηθούν

Αντικειμενικές αξίες ακινήτων: «Παγώνουν» έως και το...

Αμετάβλητες μέχρι το 2027 αναμένεται να διατηρηθούν οι...

M. Χρυσοχοΐδης: Οι γυναίκες πρωταγωνίστριες  στον εκσυγχρονισμό της ΕΛΑΣ

M. Χρυσοχοΐδης: Οι γυναίκες πρωταγωνίστριες στον...

Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης,...

Με το νέο Προεδρικό Διάταγμα του Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας Απαγορεύεται η δόμηση σε οικόπεδα μικρότερα των 2 στρεμμάτων  σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων -Αντιδράσεις φορέων, επανεξετάζει κάποιες περιπτώσεις το Υπουργείο

Με το νέο Προεδρικό Διάταγμα του Υπ. Περιβάλλοντος και...

Έντονες αντιδράσεις προκάλεσε μετά τη  δημοσίευσή...

Συνάντηση της Ένωσης  Συντακτών Επαρχιακού Τύπου  με τον Πρόεδρο της Βουλής

Συνάντηση της Ένωσης Συντακτών Επαρχιακού Τύπου με...

Αντιπροσωπεία της Ένωσης Συντακτών Επαρχιακού Τύπου,...

Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας: Υποβαθμίζονται τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα  και εγκαταλείπεται από τους κατοίκους της

Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας: Υποβαθμίζονται τα...

Γιάννης Μυλόπουλος: Η Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας πρέπει...

Πρωτομαγιά: Μέτρα τροχαίας για ασφαλείς διαδρομές - μηδενική ανοχή στις επικίνδυνες παραβάσεις -Απαγορεύεται η κίνηση φορτηγών μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3,5 τόνων

Πρωτομαγιά: Μέτρα τροχαίας για ασφαλείς διαδρομές -...

Η Ελληνική Αστυνομία ενισχύει τα μέτρα οδικής...

Παρουσιάστηκε χθες το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων  - Συστήνεται νέα εταιρεία στα πρότυπα της ΔΕΗ

Παρουσιάστηκε χθες το νομοσχέδιο για τον...

Το νομοσχέδιο για την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό...

Μ. Χρυσοχοϊδης: Πάνω από 30% τα θετικά αλκοτέστ τα Σαββατοκύριακα  - Πέντε χιλιάδες οδηγοί χωρίς δίπλωμα το πρώτο τρίμηνο του 2025

Μ. Χρυσοχοϊδης: Πάνω από 30% τα θετικά αλκοτέστ τα...

Ξεπερνάει το 30% το ποσοστό των οδηγών στους οποίους...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΑΡΘΡΩΝ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ # ΝΕΑ

Σχετικά άρθρα

Η επιτροπή των εμπειρογνωμόνων ολοκλήρωσε την συνεδρίασή της και έλαβε τις αποφάσεις για το πού θα καταργηθεί η υποχρεωτική χρήση της μάσκας, με τα μέτρα να ισχύουν από την 1η Ιουνίου έως τις 15...

Προπληρωμένη κάρτα 150 ευρώ σε όλους τους νέους που θα εμβολιάζονται, ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής ενθάρρυνσης των εμβολιασμένων.Η στρατηγική ενθάρρυνσης εμβολιασμένων θα...

@@ads-307@@Για την υπόθεση του ιερέα που απασχολεί την επικαιρότητα, από το πρωί,  μετά την επίθεση με βιτριόλι σε μητροπολίτες την ώρα που δικαζόταν στο συνοδικό δικαστήριο μίλησε ο μητροπολίτης Βεροίας κ...

Από την Δευτέρα του Πάσχα καταργούνται οι απαγορεύσεις στις διαδημοτικές μετακινήσεις αφού η 3η Μαΐου είναι και επίσημα η ημερομηνία που ανοίγει η εστίαση.Υπενθυμίζεται ότι οι διαδημοτικές μετακινήσεις...